[Czuwaj] służowe faktury, prywatna karta płatnicza

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 10 Sty 2008, 19:11:56 CET

Witajcie.

Dowiedziałem się, że niedozwolona jest sytuacja, gdy kupuję coś na
harcerski rachunek (faktura na Chorągiew) i płacę własną, prywatną kartą
płatniczą. Podkreślam, że nie biorę zaliczki, a do kasy chcę zgłosić się
później i rozliczyć fakturę, czyli odebrać gotówkę.

Zgodnie z obowiązującą wersją, aktualnie za zakup na harcerską fakturę
mogę wyłącznie płacić gotówką lub korzystać ze służbowej karty harcerskiej
(jeżeli ją mam). Faktury opłacone prywatną kartą nie będą rozliczane.

Skarbnik naszego hufca podał nam do wiadomości polecenie chorągwi w tej
sprawie. Podobno (bo to informacje ustne) przyszło to z GK, gdzie była
jakaś kontrola skarbowa i kontrolerzy zakwestionowali faktury opłacane
prywatnymi kartami płatniczymi.

Zdaniem moim (naszego skarbnika też), polecenie jest absurdalne i
sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem. Czy istnieje jakiś państwowy przepis,
który reguluje te sprawy? Ktoś wie coś może?

Czuwaj!

Zdziwiony Darek B.