[Czuwaj] przyjazne panstwo

Marta Mużyło martamuzylo w gmail.com
Czw, 31 Sty 2008, 12:16:16 CET

Niestety takie są przepisy, dotyczy to kilku miast w Polsce, między innymi
Krakowa,
Gdańska czy Szczecina. Nie posiadając uprawnień przewodnika miejskiego nie
można
oprowadzać grup po tych miastach.
Przepisy te powstały w celu ochrony przewodników, rozgraniczeniu pracy
pilota i przewodnika,
ale także by o naszych pięknych miastach i ich zabytkach mówiono zgodnie z
prawdą,
a nie tak jak w niektórych przewodnikach, w których często można się spotkać
z błędnymi informacjami.
Dotyczą one np. stylu w jakim był zbudowany dany obiekt, i zwykły "laik" nie
pozna,
że to jest kościół gotycki, a nie jak napisano w przewodniku renesansowy..

Mam tylko nadzieję, że przepisy zostaną bardziej skonkretyzowane i wszelkie
niejasności zostaną
wyjaśnione :)

Pozdrawiam,
Marta Mużyło