[Czuwaj] Kierownik WNT i inne konkursy

Seascout seascout w o2.pl
Czw, 31 Sty 2008, 23:52:35 CET

Iza czy tez Sikor napisał / napisała

::Chociaz może nie powinienem sie na ten temat wypowiadać bo patrzą na
::kryteria wyboru Kierownika WNT to mam mocno za niski stopień i jestem
::duuużo za stary a więc z punktu widzenia ZHP NIEKOMPETENTNY.

Hm... natchnąłeś mnie Sikor do takiej refleksji.

Mój ulubiony naczelnik belgijski, (właściwie naczelnik wykonawczy) miał gdy
go poznałem 42 lata i był zatrudnionym przez społeczny zarząd organizacji
naczelnikiem executive.

W zarządzie organizacji belgijskiej nie było ani jednej osoby powyżej 30 rż.
I oni, ci młodzi, zdecydowali, że chcą sobie zatrudnić starszego od nich
naczelnika. Na etat. Bo facet miał (ma) kompetencje, kwalifikacje itp. W
ruchu ludzi młodych, młodzi ludzie tak zdecydowali.

A u nas... jakby ciut jakby na odwrót :)

Zarząd chce się otoczyć ludźmi młodymi. Bo w ZHP w zarządzie, dla odmiany
nie ma nikogo poniżej 30 rż. (chyba po raz pierwszy od kilkunastu lat).

Dlaczego osoba, która posiadałaby kompetencje określone w konkursie, musi
mieć mniej niż 35? Z czego to wynika - jak myślicie?

No i ten phm.

Helena napisała mi, ze w wydziałach GK musza być ideowi instruktorzy. We
wszystkich?

W wydziale z którym współpracuję, Badań i Analiz, jest parę osób, które nie
są instruktorami ZHP - choć kiedyś byli, ale zostali członkami
wspierającymi.
Ale są doskonałe w tym co robią. Mają analityczne mózgi, metodologie badań w
małym palcu, koordynują duże i małe projekty badawcze. I wychodzi mi na to,
ze taki gość, członek ZHP w randze osoby wspierającej, wg definicji Heleny,
nie mógłby prowadzić wydziału badań, a więc nie mógłby kierować projektami
badawczymi bo... jest nie dość ideowy! Nie ma stopnia phm! Czy to nie jest
dyskryminacja? Ze kompetencje są w porządku, od kilku lat razem pracujemy w
jednym wydziale... ale wiesz... Ty nie możesz być szefem (społecznie) bo nie
masz paru literek przed nazwiskiem...

Czy do prowadzenia badań potrzebny jest stopień instruktorski? Czy badanie
koordynowane przez phm będzie w czymś lepsze niż badanie koordynowane przez
członka wspierającego?

I idąc dalej - czy cms napisany przez członka wspierającego będzie gorszy od
cms napisanego przez hm? Czy cms może być w ogóle ideowy?

Czy księgowa (np. główna) musi być instruktorem ZHP? Czy jeśli dobrze,
uczciwie i solidnie wykonuje swoja pracę, to znaczy, że jest "nie-ideowa"?

Kurcze, zupełnie nie rozumiem po co te wymogi. I w pełni popieram duch
wypowiedzi Sikora / Izy.

Seascout