[Czuwaj] Instrukcja sanitarna - najświeższy bubel ZHP?

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Śro, 4 Cze 2008, 23:28:20 CEST

Instrukcja sanitarna - najświeższy bubel ZHP?

zastanawiam się, kto i po co stworzył instrukcję, skoro sam zastępca generalnego inspektora sanitarnego pisze:
'Instrukcja nie jest wykładnią prawną i zawsze należy opierać się na obowiązujących aktach prawnych'
czyli być może jest ona sprzeczna w niektórych elementach z prawem polskim

jeszcze nigdy nie widziałem tak niechlujnego dokumentu
jeżeli stworzył go od samego początku GIS to jest to wyraz zupełnego braku szacunku z jego strony wobec ruchu harcerskiego
jeżeli stworzył go ruch harcerski, to mamy zupełny brak szacunku w stosunku do najwyższych władz w Polsce, tym razem
sanitarnych
nawet w pierwszym przypadku, czyli jeżeli dokument został stworzony przez GIS, to był on konsultowany przez ZHP i nikt
nic nie zauważył?

co mam na myśli:
- interpunkcja dowolna, prawie jak w moich e-mail'ach ;)
- pozjadane litery, czasami tak bardzo lub tak bardzo przekręcone wyrazy, że ja nie mogłem zrozumieć sensu wypowiedzi np.
'nos w zmywalni naczyń kuchennych' (par. 20 ust.1)
- zgubiony cały numer w treści, np. 'w takim przypadku nie stosuje się postanowień ust.' i pusto - brak
odniesienia, którego ustępu nie należy stosować (par. 20 ust.4)
- przekręcona numeracja odnośnika w treści - tak bardzo, że nie wiadomo do czego dana treść się odnosi np. w par. 36 ust. 2 'w namiocie powinna mieszkać taka liczba osób, by mogły być spełnione warunki określone w ust. 3'
a ust. 3 mówi: 'w przypadku korzystania z małych namiotów, należy spać na materacach, w szczególności
pneumatycznych lub podgumowanych, albo na matach turystycznych; zabronione jest układanie posłań bezpośrednio na
ziemi' a gdyby to nawet był pkt. 3 w ust. 1 (czyli powyższy) to mówi on:'namioty mieszkalne powinny być wyposażone
w wieszaki na ubrania i ręczniki oraz w półki na plecaki, przybory toaletowe i obuwie'
najbardziej pasuje, aby ust. 2 odnosił się do warunków określonych w ust. 1 (jako całości, a nie 3)

dodatkowo są rozwiązania, które są dla mnie dziwne, ale może inny wygowie obozowi mi wytłumaczą:
- w jaki sposób można na obozie bez prądu przechowywać próbki żywności przez 3 dni w temperaturze nie wyższej niż
+4*C? (par.24)
- dlaczego płyta kuchenna pieca musi być tylko na wysokości 40-50cm nad ziemią, a nie na wysokości 40-80cm, czyli
do wysokości standardowego pieca, no może ciut niżej? (par.14)
- dlaczego przy użytkowaniu kuchni gazowych zbiorniki z gazem powinny być ustawione nie bliżej niż 2 metry od
źródła ognia, czyli wg mojego rozumowania butla musi mieć min. 2 metrowy wąż do palnika? (par.14)
- na czym polega zawarcie umowy z zakładem opieki zdrowotnej właściwym dla danego terenu celem zapewnienia stałej
opieki medycznej - kiedy to się zawiera, co jest treścią, ile się za to płaci? (par. 38)

powyżej przytoczyłem tylko przykłady, które znalazłem po luźnym przeczytaniu Instrukcji, a nie głębokim analizowaniu treści

poza tym w samej instrukcji jest użyte aż 21 razy słowo 'odpowiednich', czyli co najmniej 21 razy wprost odnosi się
do bliżej nieokreślonych rozporządzeń i ustaw, czasami dużych aktów prawnych, do bliżej nieokreślonych artykułów,
paragrafów, ustępów

czy na tym polega walka z bublami prawnymi, czy na tym polega walka z biurokracją?

wg mnie jeżeli już biurokracja, która czasami jest przydatna, aby nie musieć uczyć się 23 aktów prawnych, w tym
znać prawodawstwo Wspólnot Europejskich, którego język prawny jest koszmarnie trudny, również dla prawników - to
przynajmniej róbmy to z głową

chyba, że ubiegłoroczna instrukcja to była katastrofa

pozdrawiam

tomek