Re: Re: [Czuwaj] GK społeczna wybierana przez RN

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Śro, 11 Cze 2008, 23:19:09 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

 > Czy nie pdoważasz tym samym podstawowych zasad demokracji? Przecież
 > większość Polakow nie ma wyższego wykształcenia! ilu jest 18-19 sto latkow
 > wybierających parlament czy prezydenta?
 > Marcin

trochę będzie jak Druh Czesław, ale tym razem odpowiedź pytaniem na pytanie będzie chyba
na miejscu:
- gdzie ja napisałem o wyższym wykształceniu?
- ilu mamy członków w wieku do 19lat z czynnym prawem wyborczym w ogólnej liczbie
członków z czynnym prawem wyborczym? 15%? 20? 25?
- ilu mamy 18-19latków w Polsce z czynnym prawem wyborczym? 2%? 3? czy może 5?
- jaką mamy średnią wieku członków z czynnym prawem wyborczym? 18-19lat? 19-20?
- jaką mamy średnią wieku Polaków z czynnym prawem wyborczym? 32-33lata? 35-36? czy może 40?

nigdzie nie napisałem, żeby odbierać prawo wyborcze 16-latkom, uważam jedynie aby dopasować system do realiów
Rafał, być może przez przypadek przyrównał Fundację Batorego ze średnią wieku osób wybierających zarząd
być może - strzelam - 40-50lat i bardzo dużym bagażem doświadczenia oraz statystycznego członka ZHP
z czynnym prawem wyborczym - 18-19latka

 > (Zresztą, abstrahując od tego - moi
 > studenci (1-5 rok politologii i europeistyki) potrafią gadać takie głupoty,
 > że człowiek zastanawia się, czy nie emigrować do Indonezji, gdzie słowa z
 > takich bredni nie zrozumie. Czy należy im odebrać prawa wyborcze?)
 > Marcin

tego niestety nie rozumiem :(

 > Problem nie leży w samych wybierających. Oni są silą tej organizacji i
 > tylko dzięki nim ona istnieje. Więc muszą glosować. Problem leży w naturze
 > systemu. Hierachia udaje wojskową, panuje czsto mentalność starszej szarzy.
 > Dlaczego nie ma regularnych informacji, oceny, ewaluacji działan
 > poszczegolnych szczebli? Dlaczego nie ma przejżystego systemu planowania?
 > Bo nadal pokutuje poczucie, że ZHP jest wyjątkowe, a władze wybranego
 > stowarzyszenia muszą być chyba uświęcone, prawda?
 > Marcin

to po części wynika z naszego systemu, ja nigdzie w ZHP poza kształceniem nie spotkałem się
z czymś takim jak ewaluacja, gdyż tylko kształceniowcy traktują to jako motywację do dalszego
doskonalenia warsztatu
cała reszta panicznie boi się krytyki, począwszy od drużynowego, którego autorytet wg niego
stopniał by po pierwszym podsumowaniu

 > Wszystko zalezy od indywidualnych uregulowań statutowych.
 > Marcin

tak, ale w praktyce nie jest tak, że fundacja ma 100tys. członków, z tego 15tys. z czynnym prawem
wyborczym

 > Moim zdaniem rada nie powinna się specjalizować, a tylko zajmować się
 > planowaniem strategicznym i wytyczaniem celow dla zatrudnionych
 > specjalistów. W ten sposób można osiągnąc o wiele więcej. No i latwiej się
 > tym zarządza.
 > Marcin

czyli bez kontrolowania zarządu?
jeżeli nie specjalizować, tzn. że programowiec lub kształceniowiec będzie wyznaczał
cele skarbnikowi lub członkowi ds. wizerunku? czy będzie polegał tylko na celach, które
sami sobie wyznaczą lub rada będzie korzystała z wiedzy doradców zewnętrzych?

ciekawe co na to Goorek? czy gdyby on odpowiadał za wizerunek, to czy byłby szczęśliwy, gdyby
cele wyznaczał mu kształceniowiec?

mam tu na myśli małą radę, bo taka 24 osobowa, to raczej siłą rzeczy będzie ktoś wśród
członków, kto będzie coś wiedział nt. finansów lub kształtowania wizerunku

 > Ale mnie nie interesuje jak jest, tylko jak byc moze dzieki takim
 > organizacjom wychowawczym jak harcerstwo. Ja chce zmienic swiat i sadze ze
 > nalezy najlepiej to robic od najmlodszych. Jak oni sie naucza to gdy
 > zostana poslami, premierami, to bedzie to dla nich naturalne. Nie chce
 > leczyc "zepsutych" doroslych.
 > admirał

chciałem tylko przypomnieć, że temat naszej dyskusji dotyczy rady i zarządu ZHP
a nie elementów kursu drużynowych
i dyskutujemy o dochodzeniu do konsensusu przez 30-70latków, a nie zuchów, czy harcerzy

 > Nie, zdecydowanie chodzi mi o cos innego. Chodzi o podejscie problemowe.
 > Jesli problemem jest aborcja, to razem z przeciwnikami zastanawiam sie nad
 > tym jak to powinno byc uregulowane, bysmy ja i adwersarze osiagneli swoje
 > cele. A nie kombinuje jak uzyskac wieszkosc dla swojego proejktu i
 > przeglosowac.
 > admirał

jeżeli jesteś takim idealistą, to proponuję rzeczy bardzo trudne rozpocząć od własnego
podwórka, a nie proponować ich (narzucać poprzez propozycję) innym wywodzącym się
z o wiele słabszych środowisk niż Twoje

na początek proponuję dojść do konsensusu z hufcem Żoliborz odnośnie wystawienia
dobrych delegatów na Zjazd, akurat zbiórki wyborcze będą pewnie na wiosnę ;)

a gdy to się uda i będziecie z siebie zadowoleni, to proponuję dojść do konsensusu
ze swoimi władzami chorągwi ;)

gdy zobaczymy, że Wam się to udało, zobaczymy ile Wam to czasu zajęło, jak zdobędziecie
odpowiednie doświadczenie, to można to włączyć do zasad działania władz naczelnych

dla mnie proponowana przez Ciebie metoda jest prostą drogą do paraliżu decyzyjnego władz naczelnych
już to widzę jak władze naczelne podejmują decyzje na zasadzie jednomyślności, ba nawet większością 3/4

>Wpadasz we wlasne sidla.:) Przeciez wiekszosc NGO nie dziala w interesie
>tysiecy czlonkow tak bezposrednio jak my. To fundacje i male
>stowarzyszenia.
>admirał

niestety tego nie rozumiem, możesz mi to jaśniej wytłumaczyć, w jaki sposób wpadłem
w własne sidła?

tomek