[Czuwaj] porozumienie

Lucjan Bruzyński lucbru w wp.pl
Pią, 14 Mar 2008, 10:06:54 CET

Hmm...
Z tym Porozumieniem jest jakieś (spore) nieporozumienie.
Otóż pomimo że podpisane 13 lat temu, to wiedza o jego istnieniu jest dość
enigmatyczna zarówno w kręgach harcerskich jak i (przede wszystkim) wśród
Nadleśniczych (którzy zgodnie z ustawą o lasach mają szereg uprawnień, w tym
tych dotyczących HAL).
Sam ze swoim Nadleśniczym (Nadleśnictwo Kaliska) próbowałem nawiązać
współpracę na podstawie tegoż dokumentu. Niestety usłyszałem wówczas z jego
ust że jest to dokument 'niewiele' wiążący, gdyż on podpisując ze mną umową
stosuje własne standardy, w których oględnie mówiąc harcerstwo może liczyć
jedynie na 'dobre słowo'.
Wydaje mi się, że mamy (generalnie jako stowarzyszenie) spory problem z
podtrzymywaniem współpracy. Zawieramy ciekawe i korzystne porozumienia, lecz
po ich zawarciu nie odbywa się ich upowszechnianie a na pewno nie odbywa się
ewaluacja, która skutkowałaby aneksowaniem w razie potrzeby.
Podsumowując według mnie Porozumienie zawarte z Państwowym Gospodarstwem
Leśnym Lasy Państwowe a ZHP jest martwe.
I warto byłoby coś z tym zrobić...

hm. Lucjan Brudzyński HR 'Cyryl'
Skarbnik Hufca ZHP Sopot

Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679; 81-854 Sopot
tel./fax 058 551 00 36
e-mail: sopot w zhp.pl

1% Nie daj Fiskusowi - podaruj harcerzowi!
www.sopot.zhp.pl