RE: [Czuwaj] Ruszył spis

Jedrula jkuny w interia.pl
Śro, 19 Mar 2008, 11:46:40 CET

Z tego co było na szkoleniu wiem.
1. Obecny szumnie nazywany spis, zbiera jedynie dane potrzebne do naliczenia składek.
Działa w ograniczonym zakresie. Zaprzestano druku kart spisowych.
Jest to jedynie cześć programu ewidencji ZHP.

2. Pełna ewidencja członków ZHP ma ruszyć w drugiej połowie roku.
Ma ona wyglądać tak, że każdy drużynowy będzie mógł mieć w sieci elektroniczną książkę drużyny.
Z listą członków, adresami, stopniami etc.
Jednak nie będzie to obowiązkowe. Obowiązek spoczywać będzie na hufcach, które mają mieć dane o jakich mówisz.
Nie specjalnie się tym interesowałem, ale pełna ewidencja jest na ukończeniu.
Ma to wyglądać tak, że każdy poziom w strukturze może oglądać dane z jednostek niższego rzędu.
GK - wszystkie, chorągiew - tylko hufcowe itd.
Kłopot jest jednak w przeszkoleniu szybkim osób które będą mogły tymi danymi administrować.
Bo to dane osobowe.

Jędrzej

> Żeby nie było nieporozumień. Sama idea spisu elektronicznego jest
> naprawdę ciekawa i mocno trzymam kciuki, żeby się powiodła.

Żeby nie było nieporozumień. Nie ma spisu w tym roku. Informacja jest trochę nieprawdziwa. ZHP po raz pierwszy od nie wiem jak dawna zaprzestał zbierania danych o swoich członkach. To co się wpisuje do tego niby-spisu zajmuje jeden arkusz excella (przynajmniej w mazowieckiej). Czego nie będzie? Nie będzie wykazu członków ZHP rocznikami. Więc nie dowiemy się na przykład w którym momencie tracimy członków. Tracimy też ciągłość danych. Tracimy możliwość porównywania danych dotyczących fluktuacji w rocznikach latami. W roku 2008 będzie dziura. Będziemy w zasadzie wiedzieli ilu mamy członków w hufcach, chorągwiach i trochę danych o kadrze.

Jak dodam, że zakres zbieranych w tej okrojonej wersji danych nie był konsultowany z Wydziałem Badań i Analiz GK ZHP - to pewnie nikogo nie zadziwię.

Jestem od lat orędownikiem spisu elektronicznego i najlepiej nie spisu a ewidencji członków. Wiem, że obecna ekipa pracuje nad ewidencją i że ta niedługo ruszy. Zajmowałem się przez kilka lat badaniami w ZHP i bardzo mi szkoda, że w jakims sensie pozbawiamy się sami wiedzy o nas samych. Nie mówiąc o ciągłości. Spis był jedyną informacją o procesach zachodzących wewnątrz organizacji. A i tak niepełną. W tym roku zamiast twardych o organizacji pozostaną nam tylko domysły...

 Seascout

Najwiekszy na swiecie manager pilkarski!
Sprawdz >>> http://link.interia.pl/f1d63