Re: [Czuwaj] Re: Krzyż harcerski

Piotr Kowalski kowlak w gmail.com
Pon, 31 Mar 2008, 12:37:39 CEST

31-03-08, Rada Naczelna w 2008 roku napisał(a):

> 1.Rada Naczelna ZHP określa, iż projekt ustawy powinien gwarantować prawo
> stosowania Krzyża Harcerskiego wszystkim organizacjom harcerskim, których
> działalność prowadzona jest zgodnie z zasadami, celami i metodą
> wprowadzonymi przez założyciela skautingu Roberta Baden-Powella i
> rozwiniętymi przez Andrzeja Małkowskiego.

Dokładnie. Jest to bardzo ładne harcerskie stanowisko i w jego duchu
powinniśmy działać. RN umożliwia stosowanie innym niż ZHP organizacjom
krzyża harcerskiego ale PRAWO do niego pozostaje tam gdzie powstało czyli w
ZHP.

2.Do czasu przyjęcia ustawy o harcerstwie, kierując się nadrzędnością
> racji wychowawczych oraz dążąc do współpracy, Rada Naczelna ZHP opowiada
> się za możliwością używania symbolu Krzyża Harcerskiego przez wszystkie
> organizacje harcerskie, które w swojej służbie uznają tradycyjne ideowe i
> wychowawcze wartości harcerstwa.

Ja też nie mam nic przeciwko temu, żeby ZHR używał naszego krzyża. Chociaż
tego nie robi bo stosuje inny wzór. Ale jeszcze raz podkreślam. Co innego
zgodna na używanie krzyża a co innego prawa do krzyża. Zrzeczenie się tych
drugich przez jakąkolwiek władzę w ZHP będzie, moim zdaniem, działaniem na
szkodę ZHP.

--
Kowlak