RE: [Czuwaj] uchwała GK

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Pią, 31 Paź 2008, 10:23:22 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Piotr Kowalski
Sent: Friday, October 31, 2008 10:03 AM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: [Czuwaj] uchwała GK

Uchwała Głównej Kwatery  ZHP nr 154/2008 z dnia 15 października 2008 r.
w sprawie przyjęcia rezygnacji członka Głównej Kwatery ZHP

Główna Kwatera ZHP na podstawie § 43 ust. 2 pkt 2 Statutu ZHP postanawia:

 1.    Przyjąć rezygnację hm. Doroty Całki z funkcji członka Głównej Kwatery
ZHP

2.    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

Naczelnik ZHP hm. Małgorzata Sinica

Czy ktoś "uczony w piśmie" może mi wyjaśnić jaki jest cel podejmowania
takiej uchwały? Przypominam brzmienie Statutu ZHP (a on prawdopodobnie
obowiązuje także GK ZHP):
art. 43.
2.	Mandat członka władz ZHP wygasa z upływem kadencji, a w czasie jej
trwania na skutek:
1)	ustania członkostwa ZHP,
2)	rezygnacji z mandatu,
3)	odwołania ze składu władz lub odwołania danej władzy,
4)	prawomocnego orzeczenia sądu harcerskiego,
5)	skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione z winy
umyślnej,
6) zmiany sytuacji życiowej doprowadzającej do kolizji z postanowieniami, o
których mowa w § 37.

Skoro mandat wygasł z chwilą złożenia rezygnacji to jaki cel ma ta uchwała?
Przecież nie ma możliwości, żeby "nieprzyjąć" rezygnacji.
Moim zdaniem wystarczyłoby, żeby naczelniczka ogłosiła w rozkazie, że Dorota
złożyła rezygnację.

--
--------------
Kowlak

Zgadzam się z Kowlakiem w tej kwestii w całej rozciągłości materii.
Taką sytuację (z uchwałą dotyczącą rezygnacji) ćwiczyłem już u siebie w
Chorągwi i w RN :)
Dla mnie to śmieszne, zabawne i generalnie BeKa...
Czekam tylko kiedy będziemy przyjmować uchwały dotyczące wygaśnięcia mandatu
z powodu śmierci :)

Lucjan Brudzyński
M: +48 604 124 750
e-mail: lucbru w wp.pl