[Czuwaj] skład GK

Pią, 31 Paź 2008, 13:42:17 CET

Dnia 31-10-2008 o 11:42:14 Grzegorz Całek <g.c w onet.pl> napisał(a):

> Tak, była uchwała Zjazdu - Zjazd wybrał Dorotę na funkcję zastępcy
> Naczelnika ZHP.
> GC

Myślę, że Grzegorz ma rację. Zjazd ZHP wybiera Naczelnika ZHP i, na jego
wniosek, określa liczebność i wybiera pozostałych
członków Głównej Kwatery ZHP, w tym co najmniej 1 zastępcę Naczelnika i
Skarbnika ZHP.

Nie ma innej możliwości zostania wicenaczelnikiem, jak tylko wybór przez
zjazd. Tym samym Naczelnik, czy nawet GK, nie może mianować kogoś
wicenaczelnikiem, zmieniając uchwałę zjazdu. Np. był wybrany 1 przez
zjazd, a naczelnik mianuje po miesiącu jeszcze dwóch. Podobnie jak nie ma
możliwości zmiany w toku kadencji osoby na funkcji bez wygaszenia mandatu,
bo byłaby to zmiana decyzji zjazdu. Skoro więc zwolniła się funkcja z-cy,
to na tę funkcję GK musi dokonać wyboru uzupełniającego. Niezwłocznie.

Ale to i tak wróżenia z fusów, bo tej Giece niezwłoczność skończy się w
2009. W grudniu pewnie.

Ryszard