[Czuwaj] Programowo

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 2 Wrz 2008, 09:46:52 CEST

To dziwne, że lista Czuwaj praktycznie umarła. Ciekawe czemu. Czasami
mam wrażenie, że aby ją ożywić potrzebne byłoby zbiorowe zabójstwo w
wykonaniu którychś władz, lub inny podobnego kalibru skandal :]
No nic podrzucę kilka tematów.

Dwie wiadomości. Zacznę tym razem od dobrej.
Po latach Wydział Metodyczny został wreszcie połączony z Wydziałem Programowym.

Już nie raz pisałem tu i ówdzie, że podział to bzdura straszliwa bo to
właśnie w grupach wiekowych powinien być tworzony program.
Szkoda tylko że decyzja ta podejmowana jest chyba raczej ze względów
kadrowych, niż strategicznych, Marcin Binasiak z tego co wiem nie
pełni już żadnej funkcji w GK.

A teraz ta gorsza - Wydział Wędrowniczy, właściwie jedyny działający
wydział metodyczny w GK od wielu wielu lat (od czasu gdy przymarł
starszoharcerski i zuchowy), poddał się właśnie w całości do dymisji -
czy inaczej mówiąc zrezygnował.

Nie jestem obiektywny jako były współpracownik wydziału i bliski
przyjaciel osób o których piszę, ale to chyba duża strata. Wydział
tworzyli ludzie właściwie współpracujący ze sobą od początku, od
reformy metodycznej, powołania wydziały i objęcia go przez Rysia
Polaszewskiego, ludzie którzy stworzyli w dużej mierze to co teraz
mamy - struktury w chorągwiach, Wędrowniczą Watrę, Na Tropie i wiele
innych spraw. Zespół na prawde bardzo zgrany, zmotywowany, konkretny i
z dużą wiedzą.

Powód - no cóż. Może ktoś rozwinie, ale chyba nihil novi - brak
możliwości dogadania się z GK, brak czasu tejże.

Smutno.