Re: [Czuwaj] Zaproszenie na I Ogólnopolski Rajd Komend Hufców

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pon, 8 Wrz 2008, 17:31:43 CEST

----- Original Message -----
From: "Jolanta Kreczmańska" <jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, September 08, 2008 2:44 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Zaproszenie na I Ogólnopolski Rajd Komend Hufców

Sławku,
Ola zajmuje się całą promocją imrez kształceniowych, za co bardzo jestem jej
wdzięczna. Powstają formy, ich opisy potem jest promocja imprez. W zespole
działa około 3o osób. Pracy jest mnóstwo. Ja na realizację swoich zadań
poswięcam kilkadziesiąt godzin tygodniowo. To że robi coś Ola, nie jest
wynikiem mojej wyniosłości jak chcialbyś sugerować ani lenistwa. Skupiam się
na zadaniach, ale mozliwie dużo uwagi staram się też poswięcać indywidualnym
sprawom instruktorów. Na Czuwaju nigdy nie byłam aktywna, bo zawsze miałam
mnóstwo innych zadań. Każdy ma inne preferencje.:-) Z Ryszardem (też
członkiem zespołu) jestem umówiona, że gdy trzeba będzie bym się do czegoś
konkretnie odniosła, to da mi znać. I tak piszę dużo maili i wybacz, że nie
mogę robić wszystkiego osobiście.
Na każdego maila wysłanego do mnie na skrzynkę odpowiadam.
Harcerstwo widzę jako wspólne podejmowanie się wyzwań, co staram się robić
jak mogę najlepiej.

Na Rajd szczególnie gorąco zapraszam.
Pozdrawiam
jola

To bardzo miłe, że jako przedstawiciel zarządu naszego stowarzyszenia
rozumiesz i stosujesz zasady delegowania kompetencji. Z informacji, które
docierają na głęboką prowincję wiem, że na tle koleżanek i kolegów
wyróżniasz się w stopniu realizacji swoich zadań. Świadczy o tym choćby
głosowanie absolutoryjne. Piszesz nawet, że poświęcasz im więcej czasu niż
wynosi tygodniowy wymiar etatu w naszym kraju!

Moją intencją było raczej wyrażenie zdziwienia sposobem organizowania
przepływu informacji. Mam wrażenie, że poprzednia władza precyzyjniej, a na
pewno szybciej, informowała o podejmowanych działaniach i decyzjach. Choć
miała określony stosunek do listy CZUWAJ. Pamiętając nasze dyskusje o tym,
że liderzy nie mogą się alienować i powinni wręcz utrzymywać kontakt z kadrą
na forach, byłem nieco zaskoczony.

Na pewno gdybym nie był zaangażowany w sprawy ZHP, nie brał udziału w
pracach 2 ostatnich RN, nie pamiętał wydarzeń sprzed i z lutego 2007, byłbym
przekonany do szczerości intencji "wspólnego podejmowania się wyzwań".
Jednak ja nigdy nie "odpuściłem" wyzwaniom w ZHP, by następnie na efektach
pracy osób konsekwentnie dążących do zmian jakościowych i personalnych w
Związku, wyskakiwać jak królik z kapelusza, nawet z najlepszymi intencjami.

Życzę wszelkich sukcesów w dalszej wytężonej pracy na rzecz ZHP. Dziekuję za
osobiste zabranie głosu. Żałuję, ale komenda mojego hufca podjęła już
wcześniej ważne zobowiązania i nie będzie mogła być obecna na Rajdzie. A
jestem przekonany, że warto. Wszak motywowani przeze mnie jej członkowie
bardzo chętnie uczestniczyli w Grach w Ruchu, czy w naszym lokalnym
chorągwianym Turnieju Komend.

Pozdrawiam! :-)
SW