[Czuwaj] Podzwonne reformy mundurowej

Marcin Adamski oslo201 w poczta.fm
Śro, 17 Wrz 2008, 10:37:02 CEST

Witam!

Dla mnie decyzja GK zmieniająca termin zakończenia reformy w ogóle nie ma związku z podejściem, filozofią i poglądami na temat samej reformy. A  wyciąganie z tego takich wniosków czy też pytanie o dalsze zmiany ("olimpijki") to czysta retoryka polityczna, która słyszę codziennie w tvn24.  Jest to nieeleganckie. Nie ma sensu.

Po konsekwentnie wprowadzanej reformie i realizacji jej terminarza (a tak to wyglądało z mojej perspektywy) nowa uchwała i decyzja GK jest  po prostu błędem metodycznym. Tzn tam, gdzie potrzebna jest konsekwencja, nie stosuje się takich zabiegów, gdyż wprowadzają one zamęt. Szczególnie w przypadku, gdy sprawa dotyczy dużej organizacji, która, aby zdążyć, wykonała de facto wielki wysiłek organizacyjny i  finansowy.

Osobiście preferowałbym utrzymanie terminu dla całej organizacji i ewentualnie warunkowe wydłużenie go dla środowisk, które potrzebują więcej czasu (ale indywidualnie). Albo też prościej - utrzymanie terminu i pogodzenie się z faktem, że ileś osób będzie jeszcze przez jakiś czas nosić stare mundury. Wydaje mi się, że wielkich zmian nigdy nie uda się wprowadzić "na hurra" i "trzy-cztery". Za dwa lata okaże się, że nie wszyscy zdążyli, również z obiektywnych względów.

Może Główna Kwatera może raz jeszcze przemyśleć tę sprawę.

Czuwaj!

Marcin Adamski
Mokotów

Dzwon taniej na zagraniczne komorki!