Re: [Czuwaj] Przewodnik górski na obozie

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Wto, 7 Kwi 2009, 17:25:42 CEST

----- Original Message -----
From: "Piotr Jurgielewicz" <niemy13 w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, April 07, 2009 12:57 PM
Subject: [Czuwaj] Przewodnik górski na obozie

Jedziemy w Bieszczady do Nasicznem (dobrze to odmieniłem?)

co do tych przepisów to pierwszy (ustawa o usługach turystycznych) nas
nie dotyczy bo nie jesteśmy przedsiębiorstwem, w drugim nic nie ma
konkretnego (Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 12 poz. 67), trzeci (
Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 57 poz. 358
) jednak pogrzebał moje nadzieje na cokolwiek...

No to w takim wypadku pytanie: czy coś jeszcze można z tym zrobić? Czy
pozostało mi poszukać przewodnika?

Problem był już kiedyś na liście dyskutowany:
Oto wyjątki:

"wycieczki organizujemy jednak na podstawie ustawy o
kulturze fizycznej. Wtedy nie musimy być przedsiębiorcami, możemy
reprezentować np. organizację pozarządową, czy szkołę. Za to podpadamy
pod
rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa... (wydane na podstawie ustawy o
kult. fiz...), zgodnie z którym jesteśmy zobowiązani mieć ze sobą
przewodnika górskiego (jakiegokolwiek - nie musi mieć uprawnień na dany
obszar) powyżej 1000 m. n.p.m.

W każdym razie kłopot z przewodnikami IMHO jest tylko wtedy, gdy ZHx
organizuje wycieczkę dla celów zarobkowych."

Chodzi o rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób
przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających
sporty
wodne.

Pozdrawiam!

Krzysiek