Re: [Czuwaj] Czy zespół statutowy chce pozbawić drużynowych czynnego prawa wyborczego ?

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 9 Kwi 2009, 11:34:32 CEST

W dniu 9 kwietnia 2009 11:26 użytkownik Michal Gorecki
<g00rek64 w gmail.com> napisał:

> Nie pamiętam, żeby p.o. drużynowego było gdziekolwiek umocowane. To sa
> wymysły komendantów. Stopień instruktorski powinno się zdobywać
> pełniąc funkcję choćby przybocznego. Komendant może W SZCZEGÓLNYM
> WYPADKU zrobić odstępstwo. Problem polega na tym, że tych szczególnych
> wypadków jest mnóstwo, a znam przypadki gdy drużynowy w momencie
> przekazania drużyny następcy nie jest jeszcze instruktorem.
>
> Potem jak zostaje kims w hufcu zamyka przewodnika.... Potem po 10
> latach zamyka phm. A hm zostawia sobie chyba na emeryturę.
> Wykrzywiając jego znaczenie...

Hmm. Właśnie ściągnąłem instrukcję działania pjo. I jestem w szoku.

"Drużynowym może być tylko instruktor ZHP lub członek ZHP w wieku co
najmniej 16 lat, po ukończeniu kursu drużynowych i przygotowany do
pracy odpowiednią metodyką, który złożył pisemne zobowiązanie do
prowadzenia drużyny. "

Chyba ten idiotyzm mnie ominął, albo go wyparłem. I to uchwała
datowana na 2003 rok.
Powiem szczerze że byłem święcie przekonany, że drużynowym powinien
być instruktor. No to teraz w sumie nie dziwię się, że mamy 40%
nie-instruktorów drużynowych. Po co w ogóle zostawać instruktorem w
takim razie? :]
Drużynowym może zostać każdy wędrownik, bierze na siebie
odpowiedzialność, ale nawet nie składa zobowiązania, nie jest
odpowiednio przeszkolony instruktorsko (kurs musi ukończyć z tego co
wyczytałem).

Huh.

g00rek (nadal w szoku)