Re: [Czuwaj] Czesław Przybytek na forum

Piotr Kołodziejczyk kip.kolodziejczyk w gmail.com
Czw, 9 Kwi 2009, 16:45:11 CEST

W dniu 9 kwietnia 2009 16:19 użytkownik harclot
<harclot w poczta.onet.pl> napisał:

> Tyle ze w tym przypadku nie ma szkalowania
>
> Proponując pozbawienie czynnego prawa wyborczego
> drużynowych nie posiadających stopnia instruktorskiego
> ocenili ich kwalifikacje wyborcze niżej
> niż przysłowiowego
> "kierownika zespołu d/s porządku w składziku gospodarczym KH"
> posiadającego stopień pwd.
>
> I to jest fakt.
> Który pozostawiam ocenie czytelników
> i wspomnianych druzynowych

Czesiu, ale co innego dyskusja i pozostawianie czyjemus osadowi, a co
innego populizm.
Ten Twoj tekst jest populistyczny, nie dyskutuje z argumentami autorow
danego rozwiazania (ktorego ja rowniez nie mogezaakceptowac) , tylko
probuje ich zdyskredytowac w oczach innych. To nie jest w porzadku.
Nie starajmy sie nasladowac marnych politykow, tylko uczmy mlodziez
samodzielnego myslenia i szacunku do dyskutantow.

Tu bliskie mi jest to, co napisal RafalK (bylem juz jego bulterirem,
to teraz moze zostane poplecznikiem ;)) .
Gleboko bowiem jesetem przekonany, ze najwazniejszi sa harcerze/rki
ich druzynowi, to oni sa sila napedowa tego ruchu. Cala reszta
istnieje tylko po to by wspierac ich w tym dziele. A nie po to by nimi
rzadzic. Wspierac za pomoca pomyslow, rad, szkolen, mozliwosci
ekonomicznych, coachingu - czymkolwiek on jest, albo nawet i treningu
NLP ;) - jesli to komus pomaga, ze o poradnikach i czasopismach nie
wspomne. Idac na przeciw temu rozumowaniu nie mozna ograniczyc duzej
czesci z nich  mozliwosci decydowania o ksztalcie zwiazku, hufca,
choragwi w mniej lub bardziej posredni sposob.
Poza tym mozna pwiedziec tak, jesli Ci starsi i doswiadczeni
instruktorzy ie potrafia sprawic, by ci mlodzi dostatecznie szybko
robili stopnie, to nie mozna za to karac tych ostatnich, tylko raczej
ich wychowawcow...

I o tym rozmawiajmy, a nie straszmy dzieci Rysiem i Cyrylem ;)

admiral