[Czuwaj] Re: Czynne prawo wyborcze tylko dla drużynowych - instruktorów

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 14 Kwi 2009, 13:56:32 CEST

Dnia 14-04-2009 o 10:52:21 DB napisał:

> Kilka dni temu Czesław, a ostatnio Marcin był łaskaw awansować mnie na
> idiotę.
> Po drodze jeszcze Sikor, trochę innymi słowy ale jednak, zarzucił mi
> zadufanie z powodu mojej pracy w zespole statutowym.
> Straciłem chęć do dyskusji.

Moje wypowiedzi i Czesława i Marcina odnoszą się do konkretnych wypowiedzi
i stanowisk ZSR RN. Generalnie do stanowiska całości a nie poszczególnych
członków. Wiadomo, że w każdym zespole zadania są różne na rózne tamaty
ale trzeba się dogadywać by osiągnąć kompromis. Bez tego nie będzie
żadnych efektów... Dlatego nie powinieneś odnosić tego osobiście bo do
oceny człowieka trzeba trochę więcej niż parę wypowiedzi i udział w jakiś
tam przedsięwzięciach. Jednak, "Po owocach ich poznacie" A to co zostało
nam przedstawione zdaniem wielu osób nie poprawi w żaden sposób sytuacji
naszej organizacji. Nie tylko nie poprawi ale jeszcze pogorszy. Nie wiem
na jakich argumentach bazował ZRS RN wypracowując taką a nie inną
propozycję bo nikt ich nie przedstawił. Ot tak stwierdzono że jest tak i
już. Mnie to nie przekonuje. Moim zdaniem jest złe i nieodpowiedzialne.
Dlaczego ? Argumenty przedstawił Maciek Syska. Konkretne. I co? Zostały w
jakikolwiek sposób skontrowane przez autorów proponowanych zapisów ? NIE
... Lepiej zamilknąć, zmienić temat lub się obrazić. Trudno, tak czasem
jest, że nasza propozycja nie spotyka się z gorącym przyjęciem (każdy
drużynowy czy szczepowy powinien to dobrze wiedzieć jeśli Jego środowisko
dobrze działa i ma żywą RD czy RS) Ale to nie powód do odwracania się od
dyskusji. Ze mnie wciąż niektórzy usiłuja zrobić oszołoma na tej liście w
dodatku niedorozwiniętego przynajmniej w dziedzinie argumentowania.
Podobnie jak nazywanie mnie naczelnym malkontentem ZHP itd (nota bene
ludzie którzy mnie znają mają z tego całkiem niezły ubaw) I co mam się
odwrócić i obrazić ? Nie. Trzeba robić swoje. Jeśli wierzysz Darku w to,
że przedstawione zapisy są dobre, polepszą więź młodych drużynowych z
organizacją, ulepszą zarządzanie, poprawią zrozumienie metody , uczynią
pracę wychowawcy bardziej atrakcyjną i zrozumiałą to... Broń ich jak lew,
ale proszę... argumentami. Wielu ludzi na tej liście przedstawiło dlaczego
ich zdaniem proponowane zapisy będa szkodliwe. Ja chciałbym by ZRS albo
zrozumiał, że to co zaproponował jest do niczego albo by przedstawił
argumenty które nas przekonają, że to my się mylimy. Czy to tak wiele ?

> Chciałem zapytać Was o zdanie co do paru
> kontrowersyjnych i bardzo moim zdaniem wątpliwych pomysłów, takich jak
> koncepcja, by delegatów na Zjazd Związku wybierały zjazdy Chorągwi.

Jako, że miast przybliżać demokrację w dół to ją oddala ... To szkodliwy
pomysł. Wogóle zjazdów chorągwi nie powinno być. Tego szczebla w
demokracji nie powinno być. Jeśli jest potrzebny do zarządzania majątkiem
to może działać jako np dyrektor wojewódzkiego bióra ZHP i zajmowac się
majątkiem w imieniu Zarządu ZHP.
Byłoby prościej i zgodniej z tym co proponuje WOSM... No tak ale to
oszołomstwo jest.

> I co do kilku innych koncepcji, jakoś przez Was nie dostrzeżonych.
> Ale wychodzi na to, że szkoda Waszego czasu na dyskusję z takim idiotą
> jak ja. Więc nie będę marnował Waszego czasu.
> Darek

Masz zaniżone poczucie własnej wartości? Naprawdę sądzisz, że idiota w
dzisiejszych czasach będzie potrafił przez dłuższy czas prowadzić dobrze
działające środowisko? To po co tak napisałeś?

sikor