Re: Re: [Czuwaj] Bezrozumno¶æ zjazdu

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Nie, 6 Gru 2009, 23:18:58 CET

Byæ mo¿e trzeba by za³o¿yæ now± organizacjê. Na zje¼dzie mia³em kilka razy
tak± my¶l. Jaka¶ Polska Organizacja Skautowo-Harcerska (POSH - bogaci;-)
albo co¶ takiego. Móg³by nawet byæ inny symbol ni¿ krzy¿, mo¿e pomarañczowe
czy b³êkitne koszule itd.

Widzê jednak kilka powa¿nych przeszkód:
1) ¯eby to mia³o sens, musia³aby byæ masa krytyczna - tak jak w 1989.
Conajmniej kilkadziesi±t ¶rodowisk z ca³ej Polski.
Dzi¶ jest tak jak napisa³ Leon na zhp24 pod tekstem g00rka- jak m³ody
dru¿ynowy dzia³a w wzglêdnie przyjaznym hufcu, to nie zauwa¿a ¿adnych
problemów i "to co na górze" go nie obchodzi. A jak dzia³a w betonowym to na
ogó³ te¿ my¶li ¿e jest fajnie bo nie wie ¿e mo¿e byæ inaczej. A stan
orientacji mas ZHP nt. zjazdu oddaje dyskusja na forum ZHP gdzie kilka osób
dyskutuje w dziale "Nowy Statut" czy mo¿na mieæ funkcje w 2 dru¿ynach...

2) Jak wtedy przej±æ miejsce w WOSM?

3) Maj±tek - i bynajmniej nie chodzi mi o stanice (kichaæ na stanice,
poradziliby¶my sobie bez nich). Ale dorobek dru¿yn i szczepów - który czasem
jest ca³kiem poka¼ny (namioty itd.). ¦rodowiska które maj± du¿o w³asnego
sprzêtu obozowego ba³yby siê ¿e go strac± (je¶li jest on wykazany w hufcu),
a ¶rodowiska które go nie maj±, te¿ by siê ba³y ¿e sobie nie poradz±.

4) Odbiór spo³eczny - trudno¶æ wyt³umaczenia, zw³aszcza rodzicom, dlaczego
tak post±piono

5) No i kto¶ musia³by to wszystko poci±gn±æ.

Teraz nie widzê impulsu który by wywo³a³ roz³am. Takim móg³ by byæ mo¿e np.
skumulowany efekt wyboru W. Kowalczyka na naczelnika i odrzucenie
kadencyjno¶ci. Wtedy mo¿e kilku delegatów by wysz³o z sali, a za nimi mo¿e
jeszcze kilkudziesiêciu. Ale takiego impulsu nie by³o. Ja staram siê nie
my¶leæ bolszewickimi kategoriami "im gorzej tym lepiej", wiêc nie ¿a³ujê.

GS

PS - nie czyta³em zjazdowego facebooka, poza okazjonalnymi spojrzeniami  na
laptop s±siada. Podobno by³ wpis ¿e nie chcia³em byæ w Komisji Statutowej a
zmieni³em zdanie po jednym spojrzeniu komendanta Chor±gwi ;-) Nie przejmujê
siê tym za bardzo, ale gwoli wyja¶nienia: moja wypowied¼ "nie" wynika³a z
przes³yszenia - us³ysza³em "Komisja Wyborcza", natomiast na pracê w
Statutowej by³em zdecydowany od pocz±tku, na kilka dni przed zjazdem.
Akustyka sali + dekoncentracja. W ¿adnym g³osowaniu ani innej kwestii na
zje¼dzie nie kierowa³em siê ¿adnymi wskazówkami jakiegokolwiek komendanta
chor±gwi :-)

A propos komentarzy na facebooku, blipie etc. One nie do koñca oddaj±
przebieg i klimat zjazdu, im dalej w czasie tym bardziej by³y odjechane, a
na koñcu pisz±cy chyba starali siê prze¶cign±æ w konkursie na najbardziej
zajefajny komentarz, czasem mocno oderwany od meritum. Zjazd mia³ momentami
charakter jakiego¶ koszmarnego kabaretu, ale to nie jest jedyna strona tej
imprezy.