[Czuwaj] Piosenka instruktorska i inne

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Śro, 9 Gru 2009, 16:58:38 CET

Michal Gorecki <g00rek64 w gmail.com> napisał:

> nie nazywaj nonsenem tego, czego nie rozumiesz. Ja nie
> twierdzę, że ja rozumiem w 100% ten utwór. Wiem natomiast, że jest
> podobny do słów piosenki Agnieszki Osieckiej:
>
> "Diabeł mnie szarpie,
> trzyma za uszy,
> "Dokąd, wariatko,
> chcesz wyruszyć
>
> A ja gotowa,
> ja z halabardą,
> hej, droga wolna,
> Leonardo! "
>
> Czy to też bezsens? :)

Czy to bezsens, nie wiem. Wiem, że ja sensu w drugiej zwrotce nie widzę.
Niezależnie od tego, że to napisała Osiecka. Jak ktoś mi wytłumaczy, co
poeta chciał powiedzieć, mówiąc to, co powiedział, wtedy może sens
dostrzegę.

> Ja tam cieszę się, że niektóre utwory nie są dosłowne jak kawałki
> Waszki G.
Zaciekawiłeś mnie. Kogo?

> To by było niezmiernie przykre gdyby wszystkie piosenki były
> tak proste jak
> "załóz mundur i przypnij lilijkę / czapkę na bakier włóż"
Rozumiem, że może się nie podobać, zwłaszcza takim intelektualistom jak my
(uwaga, podpucha).
Zauważyłem, że harcerzom podoba się. Widać prosty przekaz trafia.

> lub pseudoartystyczne jak
> "w szmaragdowych dziąsłach zbocza / wiąz samotnik i skotopaz".
Pseudo? dlaczego? To Leśmian z tekstem "jak buńczucznie do boju z mgłą się
napurpurza" też mieści się w tej kategorii? Bo mi się kojarzy.

> albo też siermiężne jak:
> "Serca złączone bratnich uczuć cudną grą, Pozdrowienia ku nam ślą"
> Brrr. :]
No i widzisz. Zacząłem oceniać Twoje gusty. Sprowokowałeś mnie, draniu ;-)
A podobno "de gustibus nie jest gadatiwum" (Uwaga! Nie poprawiać!
Przekręcone swiadomie!)

D.