Re: Re: [Czuwaj] Wychowanie dorosłych, wychowanie do starości i harcerscy seniorzy

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pią, 18 Gru 2009, 18:53:38 CET

----- Original Message -----
From: "Michal Gorecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, December 17, 2009 11:33 PM
Subject: Re: Re: [Czuwaj] Wychowanie dorosłych, wychowanie do starości i
harcerscy seniorzy

W dniu 17 grudnia 2009 22:58 użytkownik Krzysztof Ludwig
<krzysiekl w interia.pl> napisał:

> Tak Krzysztof, ale to raczej środek a nie cel. Bo wszystko co robimy
> dla naszych instruktorów jest środkiem do... lepszego wychowania
> dzieciaków.
[ciach!]

To wydawało mi się oczywiste.

A bardzo spodobał mi się przykład z warsztatem. Wyobraziłem sobie dużą firmę
w której przy samochodach kręci się kilku młodych praktykantów i dłubie pod
maskami jak potrafi. Niekt prawie nie sprawdza, czy się nadają, czy nie,
szkoli ich kto popadnie. Ci którzy szkolą mechaników, to Ci którzy wcześniej
psuli co popadło, albo jacyś dziwacy. Starsi mechanicy zajmują się sobą,
grają w karty itp. Część zajmuje się walką o bycie szefem tego bałaganu, w
końcu to prestiż na osiedlu a poza tym szkoda, żeby taki świetny warsztat
zbankrutował. Najwięcej jest tych, którzy mechanikami nigdy nie byli i
obsługują to wszystko (dział kadr, finanse, udający sprzątających i
logistyków), ale za to mają fajne wizytówki. Prężnie w kącie działa koło
emerytów i rencistów. A w drugim kącie część dyskutuje, co jest środkiem a
co celem :)
Pozdrawiam!

Krzysiek

Zbieraj punkty - wygrywaj nagrody!