[Czuwaj] Re: Usatwa o harcerstwie (jeszcze)

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 10 Lut 2009, 15:44:50 CET

W dniu 10 lutego 2009 15:25 użytkownik  <majcin w autograf.pl> napisał:

> "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
>
>  >
>  >
>  > To czego się bardziej boimy?
>  > A) krzyku innych organizacji (jakoś nikt nie krzyczy na "uprzywilejowane
>  > ustawowo" PZW i PZŁ)?
>  > B) Tego, że praca metodą harcesrką jest teraz praktycznie sparaliżowana
>  >
> Może i jest sparaliżowana, tylko, że nie wiemy czym.
> I czy uchwalanie ustawy cokolwiek pomoże.

> [...]

Dokładnie. Zajmijmy się może naszym własnym bagnem bo powtarzamy
ciągle jak mantrę że to przepisy państwowe.

A co do ustawy - Grzegorz ja nie neguję tego że praca jest
sparaliżowana. Ale podajesz fałszywy obraz rzeczywistości - to nie są
jedyne opcje.
W ten sposób naprawdę można było bronić także socjalizmu utopijnego.
"Co nie boicie się tego, że robotnicy pracują 20 godzin na dobę?". :)

Harcerstwo obecnie jest zbyt słabe i zbyt mało wpływa na dzisiejszą
rzeczywistość, aby być uznanym przez ogół za ruch który wymaga
specjalnego traktowania. Sami sobie na to zasłużyliśmy. Wpisując się w
nurt zniczowo paradowy między innymi. Przestaliśmy się liczyć po
prostu, mówi się o nas najwyżej przy pedofilii lub w kategorii żartu.
Ot co.

Więc weźmy się najpierw za coś realnego, bo lepszy wróblem w garści...