[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Damian Grzegorczyk s.slonko w interia.pl
Wto, 10 Lut 2009, 23:14:02 CET

Ustawa miałaby uregulować stosunek między metodą harcerską a przepisami
państwowymi. Wiesz Seascout, ja sądziłem że mamy w ZHP jakieś ciało, które
powinno się zajmować proponowaniem, pisaniem takich rzeczy, a nie że teraz
pytasz np. mnie, drużynowego, świeżego instruktora o taką rzecz.

Pisałeś również, czy bez niej można program nowoczesny robić. No właśnie
nie... Może nie tyle co bez tej ustawy, ale bez poprawy w tej sprawie,
bo.. trochę przekonałeś mnie tutaj:

> Każda organizacja może powołać się na jakąś swoją wyjątkowość. Bo każda
> organizacja społeczna w Polsce jest wyjątkowa, na >swój sposób. ZHP jest
> wyjątkowe, ale SOS Wioski Dziecięce też są wyjątkowe. ZHP ma swoją
> swoistą metodę, SOS ma swoją >pedagogikę, zdaniem ich działaczy bardzo
> skuteczną. I czy to upoważnia SOS do żądania osobnej ustawy dla SOS? Tam
> tez >przepisy przeszkadzają - ale każdy chce je naprawiać a nie tworzyć
> osobną ustawę! Bo za chwilę, w samej tylko pomocy >społecznej będziemy
> mieli 100 ustaw: o SOS Wioskach Dziecięcych, o NASZYM DOMIE, o PAH, o
> [...]

I nasuwa mi się myśl... skoro jesteśmy harcerzami, to może zaproponujmy
władzom tych wszystkich innych organizacji porozumienie i wspólny projekt
dotycząc zmian przepisów, które przeszkadzają w działaniach tych
organizacji?

--
"słonek"
Damian Grzegorczyk