[Czuwaj] ustawa o harcerstwie

seascout w o2.pl seascout w o2.pl
Śro, 11 Lut 2009, 08:51:07 CET

I nasuwa mi się myśl... skoro jesteśmy harcerzami, to może zaproponujmy władzom tych wszystkich innych organizacji porozumienie i wspólny projekt dotycząc zmian przepisów, które przeszkadzają w działaniach tych organizacji?
=====

Moim zdaniem to najlepsza droga. Budowanie koalicji na rzecz zmieniania przepisów tam, gdzie to konieczne. Wspólnie z innymi organizacjami harcerskimi - w sprawach np. obozowania, z innymi NGO w ogóle w sprawach rachunkowości NGO, itp.

Wtedy nasza działalność pozostawi świat lepszy dla wszystkich a nie tylko dla nas.

Przepis wymuszający przewodnika w czasie wyczieczki rodzinnej w krakowie bije we wszystkich i nie tylko ZHP jest zainteresowane jego zmianą. Więc rzeczywiście, najlepszym pomysłem byłoby wspólne lobbowanie za jego zmianą.

Nie wiem, podobno była w RN mowa o takiej ustawie, więc mógłby jakiś zespół powstać. O kodekście instruktorskim się mówiło - zespół powstał. Wcześniej o nowej reformie mundurowej się mówiło - zespół powstał. Teraz o nowym systemie stopni instruktorskich się mówi i ktoś też nad nad tym pracuje, akurat nie nowy zespół, a właściwy. Chyba, że czegoś nie wiem, bo przynajmniej na stronie żadnych informacji nie widzę.
========

Bo widzisz, w przykładach, które podałes były jakies wizje. Były jakies wizje kodeksu, są pomysły na zmiane w stopniach, ludzie wiedzą co ich uwiera i wiedzą co chca zmienić. A z ta ustawą... mamy tylko nazwę. Nie mamy wizji, co miałoby być w tej ustawie, jak to formułować... Nikt nic nie wie. Tylko nazwa jest pewna.

W związku z tym, nie dziwie się, ze nie ma z jednej strony chętnych do pracy w takim zespole, ale nawet nie dziwi mnie, ze nikt się nie wyrywa do powołania takiego zespołu.

Seascout