[Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Śro, 11 Lut 2009, 09:16:10 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Janusz Sikorski
Sent: Tuesday, February 10, 2009 8:49 PM
To: czuwaj w listy.czuwaj.net
Subject: [Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

Dnia 10-02-2009 o 19:53:01 Lucjan napisał(a):

> Bo smutne i niesmaczne... jest kiedy o leczeniu wypowiada się inżynier
> środowiska, o kładzeniu glazury - doktor nauk farmaceutycznych, o
> wdrażaniu
> systemów zarządzania - rolnik spod Rypina...

To znaczy, że jeśli nie jestem posłem to nie mam mówić na temat ustaw ????
A może muszę byc prawnikiem ? To co z tego jeśli nie będę miał pojęcia o
harcerstwie ? Na bank stworzę ustawę która będzie służyc harcerstwu.

Chyba, że cos źle zrozumiałem.

sikor

Oto to!
Dochodzimy do sedna rozważań. Zauważ, Sikor, proszę, że legislatorzy
('niestety' to prawnicy :P) nie powinni pisać ustaw o sprawach na których
się nie znają - vide: sprawy na których się nie znają nie powinny (moja
ocena wstrętnego liberała) być regulowane normatywnie przez ustawodawcę,
ergo: harcerstwo powinno mieć zagwarantowaną możliwość działania nie poprzez
dodatkową regulację a poprzez brak regulacji ograniczających.
[I tutaj g00rek dopiero zakrzyknie: "utopia" :P :D]
Cóż, może tam głupie rzeczy postuluję :) (jak już mnie tutaj Iza
podsumowała), ale dziwnym trafem w moim małym Sopocie (pomimo problemów z
Prezydentem :P) udaje się poprzez wykazywanie zbędności i kuriozalności,
zmieniać chociażby zapisy w uchwałach i zarządzeniach dotyczących otwartych
konkursów ofert.
[Napomknę, że radnym nie jestem a jeno skromnym przedstawicielem w radzie
działalności pożytku publicznego...]

Tu zaś apel do Rafała Klepacza: zamiast budowania frontu na rzecz regulacji,
budujmy front na rzecz ograniczenia tychże.
[jako przykład - brak obowiązku posiadania kart pływackich wcale nie
zwiększył liczby utonięć :) z danych mojego oddziału WOPR (Organizacji
posiadającej swoje prawne umocowanie :P)]

Lucjan Brudzyński
M: +48 604 124 750
e-mail: lucbru w wp.pl