[Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 12 Lut 2009, 10:06:18 CET

Marcin Wojtczak  napisał:

> Ciarki mi po plecach przechodzą, jak czytam takie rzeczy.
> Mamy wychowywać obywateli zaczynając od tego, że czynimy dla nich
> specjalne wyjątki w prawie?
> Albo u7czyć, że na razie jako harcerz możesz coś robić, ale jak będziesz
> dorosły, to nie będziesz mógł?

Ja nie wiem. Dlaczego Czytasz wybiórczo ?

Jak będę dorosły TO NIE BĘDĘ DZIAŁAŁ W NIEPEŁNOLETNIM ZASTĘPIE. Sorki, że
dużymi literami ale pomimo że napisałem to z 10 razy dalej chyba tego nie
zauważyłeś.
Po prostu aby WYCHOWYWAĆ METODĄ HARCERSKĄ potrzebujemy wyjątków w prawie.
BO METODA HARCERSKA JEST SPECYFICZNA a do tego zawiera specyficzne formy.
I to co jest jej jądrem w wielu innych przypadkach JEST NIEDOPUSZCZALNE.

> Grzegorz niedawno wypisał listę najważniejszych problemów
> biurokratycznych, które utrudniają mu pracę, 5  z nich wynika z
> wewnętrznych przepisów ZHP, jeden przeszkadza nie tylko nam, ale także
> wielu innym organizacjom i prywatnym ludziom.
> Czy ustawa jest potrzebna, żeby chronić harcerzy przed władzami ZHP?

> Marcin Wojtczak

Oczywiście, że nie. Zmiany w ZHP-owskich przepisach to jedna rzecz. A
zmiany w otoczeniu prawnym ZHP to druga. Ustosunkuj sie do argumentów
podanych w Pobudce i Do sprawy systemu zastępowego.

sikor