[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Czw, 12 Lut 2009, 13:28:30 CET

> Michał to nie jest takie proste. Sam stosuje wybieg z oświadczeniem
> Rodzica, że wie iże dziecko należy do drużyny która pracuje metodą
> harcerską czyli na zbiórkach zastępów nie ma osoby pełnoletniej. Tyle,
że
> to wybieg. Ja sobie na niego pozwalam BO WIERZĘ, że w razie czego
JAKOŚ

Poza tym tu chodzi nie tylko o załatwienie sprawy na linii drużynowy -
rodzice, ale także na linii drużynowy - dysponent harcówki (najczęściej
dyrektor szkoły). Na ewentualną propozycje załatwienia problemu zbiórek
oświadczeniami rodziców, można usłyszeć odpowiedź "takie oświadczenia se
możecie wsadzić w tyłek, bo jak coś się stanie to i tak ja za to
odpowiadam".
Być może nie jest potrzebna ustawa, być może wystarczyłoby rozporządzenie
MEN, tak czy owak problem jest, a zamiast skupiać się na jego rozwiązaniu,
energia wielu kompetennych i cenionych przeze mnie osób idzie na kpiny z
zwolenników ustawy.

Co do innej sprawy którą wynieniłem jako jedną z 5: "spływy kajakowe". Na
forum zhp czarno na białym jest wypowidedź ozoby  kompenetnej w sprawach
wodnych, mianowicie jeśli dobrze pamiętam - Wiktora Wróblewskiego - że ów
ZHP-owski regulamin spływów (który faktrycznie uniemożliwia nawet
popływanie plażowym pontonem 10 m od plaży, jeśli się nie ma "kadry
spływu" z uprawnieniami instruktora kajkarstwa itd.) "JEST PODYKTOWANY
PRZEPISAMI PAŃSTWOWYMI".

GS