RE: [Czuwaj] Gospodarka finansowa drużyny/szczepu

TOGRO.pl togro w togro.pl
Śro, 25 Lut 2009, 10:11:40 CET

[TOGRO.pl] Jak już Darek napisal sa środowiska, które maja inne zdanie.
Czesc tych środowisk może mieć inne zdanie, ponieważ nie maja
wystarczającego zaufania do swoich przełożonych, ze nie zabiora ich
pieniędzy, gdy będą stali pod murem. W przypadku chorągwi (jakiejkolwiek)
może ten argument mieć szczególne znaczenie. Nie tylko dlatego, ze ktos
kogos nie lubi, ale tez dlatego, ze komornik może takie pieniadze zajac
jedna decyzja. A jak pieniadze sa w druzynach, to w zasadzie niemożliwe jest
ich sciagniecie. Choc mam nadzieje, ze komornik już nigdy się do nas nie
będzie czepial.
To w kwestii wspolnego konta lub subkont. I żeby było jasne - uwazam, ze to
jest dobre rozwiązanie, dla środowisk, które obracaja duza kasa.

A w kwestii samych dokumentow? Jakby nasze wladze (wszelakie) mialy zwyczaj
wprowadzac takie decyzje po konsultacjach ze środowiskami i licząc się z ich
glosem, to pewnie już dawno bez emocji to by wprowadzono. A tak? Dowiadujemy
się o takich pomyslach z plotek, w atmosferze podejrzliwości, ze ktos nas
chce okradac, albo naszymi fakturami rozliczac dotacje, na które nie ma
pokrycia, bo musi jakos utrzymac biuro. Do tego jeszcze niesympatyczne
telefony, które brzmia jak szantaz, ze ktos za glosno cos powiedział itd.
itp.
Niech się druhowie na stolkach zaczna uczyc dyplomacji. Nie wszystko da się
załatwić rozporządzeniami i rozkazami.

Pozdrawiam
Tomek Grodzki