=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: [Czuwaj] Ch=B3opek w g=B3ow=EA, by=B3o : Re: Czyny - nie s=B3owa?=

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Sob, 28 Lut 2009, 23:58:26 CET

"Marcin Królikowski" <zastepowy w gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Nie muszą być znani z imienia i nazwiska. Wystarczy że swoje istnienie udowodnią jakimkolwiek działaniem. Bo o ile dobrze zrozumiałem Górka, to nie chodziło mu o to, że zna mało osób z ZHR-u. Jemu chodziło o to, że w ZHRze nikt NIE UJAWNIA swojej otwartości na ZHP, zrozumienia dla (chociaż niektórych) członków tej organizacji ani uznania dla działalności tych drużynowych, którzy w ZHP skutecznie wychowują harcerzy a swoje drużyny prowadzą zgodnie z metoda harcerską... Ale ciesze się Marcinie z tego co piszesz - że w ZHR są instruktorzy którzy lubią ZHP, i że jest ich dużo :D

 > A nie przeszkadza Ci etykieta - "czerwone harcerstwo" albo "komunistyczne
 > harcerstwo"? A gdybyś miał komendanta chorągwii, który był SB-kiem - nie
 > chciałbyś się wytłumaczyć przed rodzicami dlaczego tak jest? Czy może
 > wystarczy Ci powiedzieć - "Taka jest historia, cóż więcej mogę powiedzieć".

Alle Luja, Alle Luja, Ale Luuuja, Alle Luuujaaa! Nie jestem "czerwonym harcerzem"! (wybaczcie, ale niedawno widziałem film o Czesiu - bynajmniej nie tym z Krakowa:)
Mój komendant chorągwi nie był SB-kiem, a kiedy rodzice moich harcerzy pytali się czasami "czy to prawda że ZHP jest tą komunistyczną, pseudoharcerską organizacją demoralizującą młodych Polaków?" nigdy nie miałem problemów z udowodnieniem im że nie - to nie prawda.

 > Źle może nie, ale bardzo nieprzemyślanie - tak jak napisał Olek, w obu
 > organizacjach nie brakuje ludzi, którzy zapomnieli skąd przyszli i dokąd
 > zmierzają - a ruch mojej organizacji, jak widać, spowodował, że jeszcze
 > przez długi czas nie będziemy mogli iść razem.

Marcinie, trudno jest mi zaakceptować Twoje stwierdzenie, że działanie rzecznika patentowego i jego zleceniodawców nie było działaniem złym, a jedynie nieprzemyślanym. Jakiś czas temu skarżyłeś się na tej liście na sposób, w jaki zostałeś potraktowany przez osoby z Twojego dawnego hufca. Powiedz mi szczerze, jak byś się poczuł gdyby ktoś wtedy napisał że "działanie tych osób nie było złe, a jedynie nieprzemyślane" i że "oskarżając Cię o różne brzydkie rzeczy trochę przesadziły, bo użyły nieco za mocnych słów - ale ogólnie to miały racje, więc nie powinieneś się czuć poszkodowany"? Chyba było by Ci przykro... Więc zrozum jak poczuli się ci członkowie ZHP, którzy nie należeli nigdy do OH PL, nie współpracowali z SB ani nie dokonywali innych zbrodni, a mimo to zostali w tym piśmie zmieszani z błotem i oblani wiadrem pomyj?

Michał