[Czuwaj] nowy rozkaz

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Sob, 31 Sty 2009, 11:50:41 CET

1. O, lista ożyła ;-)

2. Nie wiem czy rozwiązanie 7 hufców musi być od razu wiązane ze spadkiem
ilościowym ZHP? Nie znam sytuacji w Chorągwi Krakowskiej, ale może oznacza
to tylko rozwiązanie struktur hufca, a nie likwidację harcerstwa na tym
terenie?! jeżeli są tak druzyny, to chyba mogą działać w ramach innego
hufca...Skądinąd hufców chyba wciąż w niektórych miejscach jest za dużo -
np. jaki ma sens istnienie hufców miejskich pokrywających się z dawnymi
dużymi dzielnicami administracyunymi wielkich miast, skoro dzielnice te de
facto już nie istnieją (nie mają samorządu)? Taki hufiec nie jest
partnerem ani dla władz miejskich (bo za mały) ani dla samorządu
osiedlowego (bo za duży).

3. Najbliższy numer "Harcerza Rzeczypospolitej"  który planujemy wydać w
końcu lutego 2009 (około 22 II) poświęcony bedzie właśnie programowi.
Zapraszam serdecznie na łamy "Haera" wszystkich, którzy podzielić by się
chcieli swoimi refleksjami na temat:
- program: "powstaje w druzynach", czy (i jak?) powinien być
wspierany/kreowany odgórnie?
- program 'wąski" czy "szeroki". Czy harcerstwo to (nawiązując do jednego
z tekstów G00rka) to działalność leśno-turystyczna, czy też program
harcerski może/powinien zawierać 'wszystko"?

Zapraszamy także do prezentowania, opisywania, ciekawych przykładów
programu powstającego w druzynach i szczepach.

GS
"Harcerz Rzeczypospolitej" Internetowe Pismo Ruchu Harcerskiego
www.hr.bci.pl