[Czuwaj] posredniosc w wyborach

Program program w zhp.wlkp.pl
Pon, 1 Cze 2009, 13:03:44 CEST

> Przekonaj mnie, z jakiej przyczyny drużynowy w ciągu ok. 12 miesięcy nie
> może zdobyć stopnia pwd. (przy czym mówimy o zasadzie, a nie o wypadku
> choroby, śmierc rodziców, czy stypendium w stanach).
> Pozdrawiam
> Ryszard

1. Przede wszystkim połowa z nich ma otwarte próby przewodnikowskie - w ich
przypadku chyba nie ma problemu.
2. Nikt nie mówił, że bedzie łatwo.
3. Zdecydujmy sie w końcu - drużyny maja prowadzić instruktorzy czy jest
dowolność. Jak dla mnie w statucie jest wyraźny zapis: "Funkcję
instruktorską może pełnić instruktor. W uzasadnionych wypadkach komendant
hufca może dopuścić do pełnienia funkcji instruktorskiej członka zwyczajnego
nie będącego instruktorem, który ukończył 16 lat i posiada odpowiednie
kwalifikacje instruktorskie."
Jeżeli w tej chwili "wyjątek" mianowania drużynowymi nieinstruktorów
przekroczył 40% to:
a) albo ograniczmy zjawisko ( posługiwanie się metodą harcerskią w celu
przekonania komendantów hufców, by nie nadużywali tego zapisu wydaje mi się
równie skuteczna jak wysiłki druha Syzyfa)
b) zlikwidujmy stopnie instruktorskie, każdy 16 latek po
kilku/lilkunastodniowym przeszkoleniu bedzie mógł byc harcerskim wychowawcą.

Jezeli przyjmiemy sposób myślenia taki, żeby w statucie "portretowac"
sytuację zastaną to proponuję wprowadzic funkcje komnedanta dożywotniego
(wynika to z potrzeb wielu środowisk), znieśmy składki (bardzo utrudniaja
pracę z harcerzami) itp. itd.

pozdrawiam

Ryszard Polaszewski