RE: [Czuwaj] Drużynowi, instruktorzy, stopnie etc

Jerzy Kowski yooreck7 w wp.pl
Wto, 2 Cze 2009, 07:35:29 CEST

Piszę z własnego doświadczenia - tyle trwał kurs, który kiedyś robiłem i
tyle trwały kursy, które przechodzili potem moi harcerze. Możliwe, że coś
się zmieniło w ostatnich dwóch latach. A kursy drużynowych (nie liczę
marnego, który sam kończyłem dziesięć z okładem lat temu) były już długie,
wyjazdowe lub rozciągnięte na wiele tygodni w hufcu. Zdaję sobie sprawę z
tego, że różnie w różnych środowiskach bywa, mogę pisać tylko z własnego
doświadczenia:)

Ale jeśli nawet kursy drużynowych odbiegają gdzieniegdzie od standardów, to
przynajmniej standardy te są. O podobnych wytycznych odnośnie kursu pwd nie
słyszałem...

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of "phm. Zbigniew Paweł
Skupiński HR | 109 MDSH"
Sent: Tuesday, June 02, 2009 7:10 AM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Drużynowi, instruktorzy, stopnie etc

Jerzy Kowski pisze:
> Czytam i czytam tę dyskusję i w chwili, kiedy trafiła mi się wolna chwila
> podzielę się z Wami swoją opinią na kilka poruszanych tematów:
>
> Kurs drużynowych a kurs pwd:
> Nie wiem czy tej kwestii zmieniło się coś w ostatnim czasie, ale jeszcze
nie
> tak dawno kurs przewodnikowski trwał kilka godzin (może kilkanaście, już
> głowy teraz nie dam). A kurs drużynowych znacznie dłużej! Nawet jeśli w
> programie widniały zbliżone tematy, to było na nie dużo mniej czas (na
> przewodnikowskim). Nawet prowadzone przez rzeczywiście wybitne i rzetelne
> [...]
nie wiem skąd wziąłeś te dane o czasie trwania kursu pwd. bo z mojej
wiedzy wynika, że formalnie w dokumentach wewnętrznych kurs
przewodnikowski pojawia się raz w Systemie stopni instruktorskich, jako
enigmatyczny zapis wymagań na próbę pwd. - "ukończył kurs drużynowych
lub przewodnikowski".
Z tego co wiem długość i jakość kursu pwd. zależy od środowiska i kadry,
która ją prowadzi. Zresztą to samo się tyczy kursów drużynowych.
Standardy swoje, a praktyka swoje.

sw_Mikolaj2