[Czuwaj] Nowy statut

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 1 Mar 2009, 19:30:07 CET

W dniu 1 marca 2009 09:14 użytkownik Grzegorz Skrukwa
<greegors w icpnet.pl> napisał:

> "Lecz nie trać nadziei nadziei nie trać nadziei tracić nie wolno" (Kult)
> Ostatnie 3, a może nawet 6 miesięcy funkcjonowania tej listy to niestety
> głównie szyderstwa i erystyczne popisy. Więc można wątpić czy jeszcze może
> ona się stać miejscem konstruktywnej dyskusji. Trudno też myśleć o dyskusji,
> jeżeli ostatnio najpopularniejszym sposobem dyskutowania jest ...
> przemilczanie i ignorowanie wypowiedzi tylko dlatego że nie są z "naszego
> obozu"
> Ale ja nie tracę nadziei...

Dlatego może warto porozmawiać o statucie, zanim ktoś przygotuje
gdzieś dziwny projekt, da go tłumowi zwanemu zjazdem (przepraszam, ale
ciągle mam wrażenie że zjazd działa jak tłum sterowany przez część
baronów), a ten projekt zostanie przepchnięty. Przecież wiadomo, e sam
zjazd nic nie potrafi wypracować - bo kiedy? Między godziną 25tą a
26tą?

A co do obozów - nawet ja (współtwórca definicji trzech nurtów)
uważam, że nie ma żadnych dwóch obozów, w różnych dyskusjach nadal
różne osoby stają po różnych stronach, że przypomnę dyskusję o
propozycjach programowych, czy ustawie o harcerstwie - naprawdę nie ma
jednej linii podziału. I chyba dobrze.

Więc?

A może boimy się dyskutowac o tak wielkich zmianach? Może lista już
nie jest miejscem odwaznych dyskusji (nawet dysput akademickich)? I
pełna jest rzemieślników dla których największą zmianą jaka może zajść
to zmiana kilku punktów w próbie na phm?

Może nie jesteśmy w stanie spojrzeć tak daleko? Hmm...