Re: [Czuwaj] Porównanie

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 14 Maj 2009, 12:48:19 CEST

W dniu 14 maja 2009 12:32 użytkownik Włodzimierz Gil
<w.gil w hash.com.pl> napisał:
> Po oglądnięciu zdjęć proponuję lekturę "Hebanu" Ryszarda Kapuścińskiego -
> myślę, że wtedy łatwiej zrozumieć czym się różni II Wojna Światowa od
> afrykańskich konfliktów z udziałem dzieci.

Heban był bodajże pierwszą książką Kapuścińskiego którą czytałem.
Nie zmienia to dla mnie faktu że w obu wojnach (i w jakiejkolwiek)
udział dzieci jest wielką tragedią. Choć często na te przykłady z
Afryki czy Ameryki Południowej patrzymy (my-cywilizowani) jako na
straszne wynaturzenia.