[Czuwaj] zjazd

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Pon, 9 Lis 2009, 18:28:12 CET

Kowlak napisał:
 > W niedzielę w Załęczu naczelniczka ZHP hm. Małgorzata Sinica (znana w
 > niektórych kręgach pod męskim kryptonimem naczelnik) zapowiedziała
 > kandydowania na kolejną kadencję. Niestety nie powiedziała z kim ma
 > zamiar pracować ani nie przedstawiła jakiś, chociaż ogólnych ram swoich
 > planów na kolejne lata. Jedyny konkret był taki, że GK ma być 9 osobowa.
 > Sporo też było o tym, że przyszłość jest w chorągwiach.

To nie jedyna sprawa omawiana na zbiórce w Załęczu. Delegaci rozmawiali też o projektach nowego statutu i o planach działania ZHP przez następne cztery lata - między innymi o nowej wersji Podstaw Wychowawczych.
Przy tej okazji powróciła kwestia Boga w statucie, roty przyrzeczenia, wymagań WOSM itp.
Mi osobiście bardzo spodobał się przedstawiony przez Rafała Klepacza zapis ze statutu skautów czeskich:

"Skaut pełni służbę Bogu - rozumianą jako powinność poszukiwania wartości wyższych niż materialne" (cytuje z pamięci)

To dobra forma, bo oddaje to, na czym powinno polegać wychowanie duchowe w harcerstwie, a jednocześnie nie dyskryminuje osób deklarujących się jako niewierzące. Jak stwierdził jeden z delegatów: "Ja wiem że Czesi mają śmieszny język, no ale przyjmijmy i u nas to sformułowanie!"

Pozdrawiam, Michał