Re: funkcje = Re: Re: [Czuwaj], Zjazd

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Czw, 12 Lis 2009, 13:13:11 CET

 > Michał, tam było 30% wszystkich delegatów z tych chorągwi... Jaka jest
 > reszta? Nie wiemy...
 >
 > Seascout
 >
 > PC==============================================
 > Moze kogos to zainteresuje
 > że bazując na tym co podano na:
 >
 > http://zjazd.zhp.pl/lista-delegatow.html
 >
 > zrobiłem małe zestawienie wg
 > "najniższej deklarowanej funkcji"
 >
 > Na 209 uczestników
 > - 69 deklaruje że pełni m.in. jakąś funkcję "poniżej hufca" (drużyna,
 > szczep, itp)
> [...]

Rafale, Górku, jeśli chcecie udowodnić że na tym zjeździe znowu większość delegatów będzie "betonem" to Wam się to udało. Argumenty których używacie są na tyle zręczne retorycznie, że nie da się ich zbić. Trudno obalić tezę Górka że "choć delegaci są młodzi wiekiem, to mentalnie są betonem - młodym betonem" (aby udowodnić że tak nie jest, trzeba by dokładnie przebadać przed zjazdem poglądy i postawy każdego delegata - a to niewykonalne) i stwierdzenie Rafała, że nie wiemy jakie poglądy mają delegaci, bo choć w Załęczu wiele osób prezentowało poglądy zdecydowanie "niebetonowe", to grupa ta nie była reprezentatywna.

Chciałem tylko zwrócić uwagę na pewien szczegół. Nie chcę się wypowiadać na temat zbiórek w Funce i Perkozie, bo tam nie byłem, jednak w Załęczu nie było "30 % delegatów z tych chorągwi". Z chorągwi których delegaci spotykali się w Załęczu, mają łącznie 99 delegatów. Na zbiórce było ich około 50 (w tym jeden delegat chorągwi mazowieckiej;). Czyli nie jest to 30 procent, tylko około połowy! Po drugie, co bardzo ważne, z różnych chorągwi przyjechała różna liczba delegatów. Np. z chorągwi krakowskiej była jedna osoba, z lubelskiej nie pojawił się nikt. Ale z Łódzkiej, Kieleckiej i Dolnośląskiej było bardzo dużo osób, praktycznie prawie wszyscy delegaci. Czyli chociaż te trzy chorągwie mogą w dosyć dobry sposób pokazywać podział delegatów pod względem wieku, poglądów, "betonowości" lub "niebetonowości", podatności na manipulacje itp. Wśród delegatów chorągwi łódzkiej było dużo osób o poglądach raczej awangardowych niż betonowych (prawda, Kowlak ?) a z chorągwi kieleckiej było dużo młodych instruktorów, których jednak nie da się uznać za "młody beton".

W związku z tym uważam że pod względem "betonowości" delegatów na zjazd nie będzie tak źle jak przewidujecie. Co oczywiście nie musi oznaczać że delegaci - choć "niebetonowi" - masowo zagłosują za projektem zmian w statucie autorstwa Rady Naczelnej!

Michał Piotrowski