[Czuwaj] Komisarz

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pią, 9 Paź 2009, 20:40:03 CEST

----- Original Message -----
From: "TOGRO.pl" <togro w togro.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, October 09, 2009 4:57 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Komisarz

> [TOGRO.pl]
> Z Twojej poprzedniej wypowiedzi wynikalo dosc jasno dla mnie, ze uznales
> z-ce komendanta za naturalnego nastepce, który te funkcje obejmuje z
> urzedu,
> a wiec niejako automatycznie (wymagana tylko decyzja komendanta
> chorągwi).
> Teraz piszesz, ze to tylko wskazowka dla komendanta chorągwi.
>
> Jakbys nie myślał, to z obydwiema wersjami się nie zgadzam.
> Niektorzy zastepca nigdy nie powinni zostawac komendantami.
> Najlepszy zastepca, to nie to samo co nastepca...
>
> PC===============================
> [...]

[TOGRO.pl]
Tu nie chodzi o kryteria, tylko o fakt,
ze swietny zastepca ds.organizacyjnych,
który zupełnie nie czuje programu,
nie może być NATURALNYM nastepca.
I na odwrot oczywiście tez.

Pozdrawiam
Tomek

PC============================
O ! Kolejny szkodliwy "schemat".

Pomijając skarbników
to pomyłką są
"zastępcy do spraw".
Owszem, w składzie komendy można
ustalić stały poddział zakresów
wsród poszczególnych CZŁONKÓW.
Ale zastępca winien być jeden.
Ktoś kto w każdej chwili jest w stanie
"trwale zastąpić" komendanta.

Wtedy naturalną będzie komenda w składzie
- komendant
- z-ca komendata (czyli "naturalny następca")
- skarbnik czyli czł. komendy d/s finansowo-gosp.
- czł. komendy d/s programowych
- czł. komendy d/s organizacyjnych
- ew. inni "czł. komendy d/s" jacy zostana wybrani przez zjazd

Przy corocznym zjeździe hufca,
zwłaszcza gdy komenda będzie wybierana przez radę
łatwo będzie można "dopasowywać" komendę
do bieżących zadań.

Podobnie w komendzie choragwi czy nawet GK ZHP.

Polecam:
http://www.kpw.org.pl/articles.php?cat_id=1

Pozdrawiam
Czesław