Re: Odp: RE: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

Piotr Jurgielewicz niemy13 w wp.pl
Wto, 13 Paź 2009, 13:19:02 CEST

> A nie jest Ci smutno, że nie możesz należeć do MENSY?

Nie, nie jest mi smutno, ponieważ nie mam potrzeby należenia do MENSY...

> A załapałbyś się do Związku Szlachty Polskiej? To dopiero woła o
> pomstę do
> Brukseli.

Tutaj też nie mam ochoty należeć, jeśli bym chciał to bym się
zastanawiał jak to zrobić.

> [...]
> mieszczę się w głowie". Właśnie wydaje mi się, że takie jasne
> postawienie
> sprawy jest wyrazem świadomości, że są też ludzie, którzy myślą
> inaczej i
> dlatego jasno określamy nasze zasady, żeby się nikt nie pomylił
> przystępując
> do nas. A za to, że nie znałeś tych zasad, albo nie zdawałeś sobie
> sprawy z
> radykalnej wymowy dokumentów, to chyba możesz podziękować marksitom,
> którzy po
> chcieli ruch skautowy zawłaszczyć dla siebie.

Smutne jest to, że skauting ma być niby otwarty (i jak pisze np. nasz
statut również bez względu na wyznanie - co rozumiem również jako jego
brak) na wszystkich młodych ludzi, którzy zgadzają się z pewnym
światopoglądem, a czy wierzy się w duchy czy nie powinno stanowić
problemu i dla mnie to jest niezrozumiałe i niesprawiedliwe. Ponieważ
oznacza, że skauting nie jest otwarty dla wszystkich bez względu na
wyznanie, czyli jest organizacją dyskryminującą. Niepełnosprawny może
być w organizacji, hindus, nawet ktoś kto jeszcze poszukuje swojej
wiary, ale ateista już nie. Mimo że de facto jest takim samym
człowiekiem, wyznaje takie same wartości.

> Kompletnie nie pojmuję też Twojego poczucia gorszości. Jest ono moim
> zdaniem
> zupełnie irracjonalne.

Teraz rozumiesz o co mi chodzi? Czy to na pewno takie irracjonalne? Dla
mnie właśnie irracjonalne jest to, że odbierasz np. mi możliwość
działania w skautingu tylko dlatego, że nie wierzę w duchy (lub jak ktoś
woli powiedzieć w istotę duchową). Dla mnie to jest irracjonalne.

Piotr Jurgielewicz

Od dzisiaj kupujemy ZA TANIEJ na tanio.pl!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Ftanio.pl%2F%3Fsrc01%3Dc6ac3&sid=856