Odp: [Czuwaj] salutowanie

Robert Borzecki zielony_beret w wp.pl
Śro, 28 Kwi 2010, 13:24:01 CEST

Regulamin musztry i ceremoniału harcerskiego określa salutowanie jako:
"W nakryciu głowy harcerz zwraca głowę w kierunku przełożonego,
jednocześnie podnosząc najkrótszą drogą prawą rękę do daszka. Palec
wskazujący i środkowy powinny być wyprostowane i złączone, pozostałe
palce złączone i przyciśnięte kciukiem.
Wystającą część palca środkowego przykłada się :
– do brzegu daszka rogatywki/kapelusza skautowego,
– do obrzeża beretu/furażerki,
nad zewnętrznym kątem prawego oka.
Dłoń zwrócona ku przodowi, łokieć na prawo skos.
Po oddaniu honoru harcerz opuszcza energicznie rękę w dół z jednoczesnym
zwrotem głowy na wprost.".
Zatem regulaminowo honory oddaje się do brzegu nakrycia głowy. Skąd się
wziął pomyśł zalutowani do lilijki? Trudno powiedzieć ale nei jestem tym
zdziwiony bo w naszej organizacji często powstają różne "tradycje".
Mam też świadomość, że musztra nie jest ulubioną techniką harcerską i
bardzo często wiedza harcerzy w tyn obszarze jest mniej niż znikoma.
--
hm. Robert Borzecki
komendant