[Czuwaj] Donald Tusk: O ile lepszy i piękniejszy byłby świat, gdybyśmy wszyscy byli harcerzami

Karol Gzyl karolgzyl w gmail.com
Wto, 17 Sie 2010, 13:06:07 CEST

Zwracam się do elity młodego pokolenia - do harcerzy. Jestem wzruszony
widokiem tysięcy młodych ludzi, którzy reprezentują ten ruch. Ludzi, ktorzy
pokazują, co znaczy zanurzone w tradycji, ale rowniez na wskroś nowoczesne
służenie Ojczyźnie.

Polscy harcerze to młodzi, czasami bardzo młodzi, ludzie, dla których te
najprostsze i najswiętsze słowa, jakie zna polski język nie brzmią pusto.

Być polskim harcerzem to powód do niekłamanej dumy - chcę to powiedzieć,
jako premier rządu i reprezentant Państwa Polskiego.

Te sto lat to historia bezinteresownego poświęcenia dla Polski i jej
mieszkanców.

W ostatnich miesiącach widziałem Was, harcerze, w tych wszystkich miejscach,
które wymagały skupienia, odwagi i ciężkiej pracy. Widzialem Waszą
bezinteresowność, mądre twarze, ale także uśmiech. Dawaliscie nadzieję.

Te 100 lat to piękne narodziny, dramatyczne wydarzenia, odbudowa Ojczyzny.
To lata budowy wolontariatu, jakiego świat nie widział. Dlatego z taką
satysfakcją i nadzieją patrzę na Was tutaj, w Krakowie.

Warto żyć, aby poznawać takich ludzi, jak Wy. Bowiem to Wy lepiej niż wielu
politów i ludzi służby państwowej przenieśliscie w życie ideę
"Solidarności".

Harcerzami bądźcie jak najdłużej, całe swoje życie. Kiedy patrzę na Was
przez te lata, także przez swoje dzieciństwo i młodość - też byłem zuchem i
harcerzem - myślę sobie: O ile lepszy i piękniejszy byłby świat, gdybyśmy
wszyscy byli harcerzami. Czuwaj!

--
Pozdrawiam,
Karol Gzyl