Re: Uchwała, posiedzenie, etc [było Re: [Czuwaj] Re: Re: Cisza na liście a tu...]

Piotr Kołodziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Wto, 7 Gru 2010, 13:21:41 CET

A nie można było zostawić tego do decyzji zjazdu?
Przecież to zjazd ma wybierać, a nie NSH, jeśli zdecydowanie nie
popiera kandydata, to i po 10 razie nie będzie popierał. A jeśli
zmieni zdanie, to jego prawo?
Tak samo to zjazd może podjąć decyzję w spraiwe przerwy, jeśli taka
jest niezbędna, nie NSH, ani naczelnik.
Po prostu w czasie zjazdu wszystkie inne władze powinny w skupieniu
się przglądać a nie wchodzić między strony sporu.

Dzięki rozwiązaniu, które przyjęliście:
- są istotne zastrzeżenia, co do podejmowania uchwał, bez
powiadamiania wszystkich członków NSH,
- kandydat i tak wszedł do GK, tyle że bez żadnego wyboru,
- istnieje wykładnia, która jak widać w chorągwiach nie jest  brana pod uwagę.
Czyli organizacja ma sie gorzej, niż gdyby NSH nic nie zrobiło.

To była zła robota Druhu!

A trzeba było zwyczajnie zająć się tym wnioskiem po zjeździe i na
przyszłość było by już jasne.
Nawet jeśli ktoś by chciał podważyć taką decyzję, to ciężko (w
przypadku wyboru tej ososby) byłoby wybić się na konstatację, że zjazd
wybrał wiekszością głosów, choć nie miał prawa wybierać (wszak ze
statutu nie wynika, by bierne prawo miało wygasać w związku z
nieudanym głosowaniem).

A może trzbea było przez te lata sfromułować w zwyczajnym trybie
wniosek  o zmianę w statucie, aby zapis był jednoznaczny.
Tym się różni w moim przekonaniu demokracja w organizacji, od
działalności politycznej na szczeblu kraju, że w przypadku
organizacji, trzeba zawsze powinniśmy myśleć o wszystkich członkach, o
całym związku. I tego bym własnie oczekiwał po NSH. W przypadku
polityki krajowej, niestety częściej decyduje doraźny interes
partyjny.

Pozdrawiam,
Piotr Kołodziejczyk