[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 74, Numer 8 ( długie )

Śro, 8 Gru 2010, 23:22:13 CET

Dnia środa 08 grudnia 2010 o 18:51:36 Jan Orgelbrand napisał(a):

> Rozumiem, że post Druha został pracowicie obmyślony tylko w jednym celu:
> obrażenia mnie.

Niestety mylisz się Druhu Janie, źle rozumiesz, czy też nie rozumiesz.

> To, że Druh nie jest przekonany, nie znazczy, że nie mam racji, po
> prostu to Druh nie jest przekonany i tyle. Nie radze mówić za cały świat.

Mówię tu wyłącznie za siebie. Czy ma tu Druh rację czy nie, tego się właśnie
próbowałem dowiedzieć. Jednak nie potrafiłeś Druhu Janie przekonać mnie do
swojej racji argumentami. Twoi oponenci natomiast potrafili to zrobić. Zatem
moim zdaniem racja jest po ich stronie choćbyś twierdził coś przeciwnego
jeszcze po stokroć.

> PS. Nie jesteśmy na ty (być może dla Druha to paternalizm, dla mnie
> grzeczność)

Nie jesteśmy. Dlatego też nie zwracałem się tak do Ciebie Druhu Janie. Chętnie
jednak wysłucham od Ciebie Druhu Janie merytorycznych argumentów popierających
tezę, że się tak zwracałem i z radością przyznam Ci Druhu Janie rację jeżeli
okarze się, że jest ona po Twojej Druhu Janie stronie (problem chyba w tym, że
nauczyli mnie w liceum, żeby w dłuższym tekście nie było powtórzeń). Tymczasem
jednak odwołując się do empirycznego doświadczenia uważam, że rację mam ja. I
mogę przytoczyć przykłady, które dotyczą sytuacji na 100% wymagających
grzeczności, w których stosowane przeze mnie formy także się pojawiają:

"Żegnamy Cię druhu-prezydencie"
http://www.polska-szkola.pl/mod/forum/discuss.php?d=871

"Druhu Marku z wielkim żalem żegnamy Cię"
http://www.strazkamien.pl/?p=1613

"zapewniamy Cię druhu Irku"
http://www.ospblachownia.pl/23.11pogrzebIreneusza.html

"Dziękujemy Ci, Druhu Wacławie, za te wszystkie lata wspaniałej współpracy"
http://zsberg.edu.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=199

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net