[Czuwaj] Zapraszamy na Jamboree do Szwecji!

Rafal Bednarczyk rafal.bednarczyk w zhp.pl
Pon, 15 Lut 2010, 11:07:16 CET

Witam wszystkich,

Rafal Klepacz napisal:

> Czekajcie... Bo ten temat nas dotyczy. Pracujemy nad przygotowaniem
> reprezentacji na Jambo 2011.
>
> I czy to oznacza, że jak zgłosimy np. 30 uczestników, z trzech różnych
> drużyn, to komenda kontyngentu przyśle nam do kierowania trzema
> zastępami jakichs swoich zastępowych?

kontyngent jamborowy jest tworzony wg zasady: jada tam reprezentacje
istniejacych i dzialajacych jednostek harcerskich gdzie harcerze
tworza dzialajace wspolnoty - czyli zastepy, druzyny, ewentualnie
szczepy. W tej informacji chodzi wiec o to, żeby na zastep jamborowy
czyli jednostke skladajaca się z 9 harcerzy + 1 pelnoletni instruktor
skladala się reprezentacja druzyny. Taka sytuacja jest zdecydowanie
promowana przez komende kontyngentu jamborowego i WZA Gk ZHP,
a nie tworzenie "zbieraniny" harcerzy z roznych druzyn do tworzenia
zastepu jamborowego.
Oczywiście integralna czescia takiego jamborowego zastepu jest
kierujacy nim instruktor, stad przygotowania do jamboree odbywaja się
w gronie tych wlasnie instruktorow i dlatego najpierw trzeba ich
znalezc. Ale oczywiście zakladamy, ze to sa instruktorzy zwiazani
z druzynami i szczepami, z których będą rekrutowani harcerze
do zastepow jamborowych - czyli modelowo powinni być to przyboczni
i druzynowi druzyn, które wystawiaja zastepy jamborowe.

Komenda nie chce wiec przysylac jakichs instruktorow z zewnatrz
bo cale przygotowania do jambo zasadzaja się na pracy druzyny.

Mam nadzieje, ze teraz jest to już jasne

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm. Rafal Bednarczyk
czlonek GK ZHP, komisarz zagraniczny