[Czuwaj] LIP DUB

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Pią, 8 Sty 2010, 10:56:08 CET

 > From: "Marcin Bednarski" <parasol w harcerstwo.net>

 > No to jest ciekawe co piszesz. Może zatem do wójta Leoncina powinno się słać
 > pisma za przerażający stan ośrodka? Z drugiej strony, po co Chorągiew wydaje
 > pieniądze na wynajem obiektu takiej jakości? Czy wynajem tego obiektu, po
 > to,
 > żeby odnając go na kursy i szkolenia przynosi jakiś dochód?

Nie mam pojęcia. Co nieco na ten temat dowiedziałem się z Biuletynu Informacji Publicznej gminy Leoncin (przypadkiem go przeglądałem, ostatnio zajmuje się sprawami samorządowymi) bo od komendanta chorągwi trudno się czegokolwiek dowiedzieć.

 > PC=================================
 > Podejrzewam że ten wynajem jest formą "spłaty"
 > środków zaiwestowanych w ten obiekt
 > przez ZHP.
 >
 > Np. w umowie "przekazania" uzgodniono iż
 > czynsz miesieczny wynosi XXXX zł
 > i że jest "spłacany" uzgodnona częścią
 > oszacowanego majątku bazy
 > zaiwestowanego przez ZHP
 >
 > Czesław

Niestety, obawiam się że to nie jest takie proste, a już na pewno nie jest przejrzyste. O ile wiem, po przegranej w sądzie chorągiew musiała zapłacić gminie za wcześniejsze bezumowne użytkowanie nieruchomości. I choć chorągiew zapłaciła, to gmina nie chciała "przekazać" ośrodka bo wolała pozostać jego właścicielem. Ostatecznie chorągiew nadal zarządza obiektem, ale jak to się tak formalnie odbyło to nie wiem - bo jak powyżej napisaliśmy z Parasolem, nie ma jak się o to dowiedzieć :/

A co do chorągwi to oczywiście, do czasu zmiany komendanta będzie dalej tak jak jest. Tylko że zmienienie komendanta jest jeszcze trudniejsze niż zrozumienie sprawozdań finansowych chorągwi ;P
No ale może obecni na liście delegaci na zjazd chorągwi stołecznej mają na to jakiś pomysł? Np. umieją znaleźć kogoś nowego, kto na zjeździe będzie kandydował na funkcję komendanta?

Michał