Re:[Czuwaj]Komendant Chorągwi

Paweł Pietkiewicz pieta w poczta.pl
Pią, 9 Lip 2010, 10:42:12 CEST

On Thu 08/07/10 16:03 , "Ryszard Rutkowski" ryszardrutkowski w tlen.pl sent:

> posiadać stopień  > podharcmistrza :).
>
> Ten uśmiech sugeruje, że żartujesz, tak?
> Ryszard

Oczywiście że żartuje :).
W rzeczywistości musi mieć harcmistrza.
Przeglądając dokumentację po nieboszce Chorągwi Koszalińskiej ZHP im. I Armii
Wojska Polskiego zauważyłem jak jeden z komendantów został w stopniu
podharcmistrza, a za miesiąc był już harcmistrzem. Był to niejaki Jerzy Hok. Rok
1973. Zresztą był najdłużej sprawującym komendantem Chorągwi Koszalińskiej ZHP. W
latach 1973-1981. Reszta na www.koszalinska.harc.pl.

Wracając do komendantów współczesnych to i Naczelnik ZHP i Przewodniczącym ZHP i
członkowie Sądów Harcerskich muszę posiadać hm. Wynika to wprost ze Statutu ZHP.
Inne funkcje nie muszą być obsadzone przez harcmistrzów. Nawet przewodniczący
rady chorągwi nie musi być hm.

CZUWAJ
nadharcmistrz ;), turboharmistrz ;), obokharcmistrz ;)