[Czuwaj] Opieka medyczna na obozie

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Śro, 30 Cze 2010, 11:30:23 CEST

----- Original Message -----
From: "Jan Orgelbrand" <jan.orgelbrand w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna Czuwaj" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, June 29, 2010 10:01 PM
Subject: [Czuwaj] Opieka medyczna na obozie

>W umowie powinno być zapewnienie ze strony świadczeniodawcy (przychodnio,
> NZOZ-u, gabinetu bo "ośrodek zdrowia" to określenie z przeszłości słusznie
> minionej) opieki medycznej nad uczestnikami w tym porad ambulatoryjnych w
> wypadkach nagłych oraz zobowiązanie przybycia na obóz w pilnych
> przypadkach
> (trzeba się wystrzegać zobowiązania, że się delikwenta dostarczy. Ale
> naprawdę lepiej mieć własną obsługę medyczną (to może być lekarz, ale też
> pielęgniarka, ratownik medyczny, a nawet student medycyny od IV roku wzwyż
> .

Nawet jak mam pielegniarkę to przeważnie i tak trzeba udać się do lekarza.

Zgodnie z instrukcja to organizator
"ocenia konieczność zapewnienia w miejscu wypoczynku obecność"
lekarza, itp.

Na wszelki wypadek przypominam że czym innym jest
"podstawowa opieka zdrowotna"
- http://www.nfz-krakow.pl/stronadlapacjenta/index.php?site=art&idd=2&ida=27
a czym innym
"pomoc w stanach nagłych"
- http://www.nfz-krakow.pl/stronadlapacjenta/index.php?site=art&idd=2&ida=15

A co do tej "umowy" to mam watpliwość co do możliwosci prawnej
zawarcia takiej umowy w ramach NFZ.

Umowę z lekarzem POZ zawiera ubezpieczony (czyli rodzic).

No chyba że chodzi o zawarcie umowy pełnopłatnej poza NFZ.

Czesław