[Czuwaj] RN

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pią, 5 Mar 2010, 06:59:47 CET

Relacja jest autorstwa hm. Krzysztofa Wojtasa z mojego Hufca :-) Więc
pozwolę sobie zamieścić oraz podać adres Krzyśka, bo na końcu prosi
zainteresowanych o kontakt - sigmma w wp.pl
Krzystof publikuje także na www.zhp24.net
SW

Pierwsze zebranie XXXVI RN
Udostępnij
 28 lutego 2010 o 19:52
Jestem po pierwszy zebraniu XXXVI RN i stąd ta notatka. Jadąc do Warszawy
miałem wiele obaw przed tym co tam zastanę i czego będę świadkiem i co
będzie moim udziałem. Początek jakby był jakby spełnieniem moich czarnych
scenariuszy. Nudne szkolenie, w większości przegadane. Nawet temat
komunikacji (po, której spodziewałem się jakiegoś ruchu), prowadzony przez
skarbnika był szybko wyrzuconą stertą informacji całkowicie ze sobą
niepowiązanych. Na szczęście, gdy skończyliśmy się szkolić, troszeczkę
atmosfera się rozkręciła. Właściwe obrady RN rozpoczęły się rzecz jasna od
formalności, ale będąc już w gronie tylko RN można było zobaczyć że szykuje
się dość ciekawa kadencja. Po wykonaniu wszystkich formalności
(przeszkoleniu się, zatwierdzeniu regulaminu, zatwierdzeniu sekretarza)
przyszedł czas na podział na komisje. Już tydzień wcześniej Rafał Socha
przesłał "propozycje" do wszystkich członków. Mnie przypadło trafić do
komisji Zewnętrznych Warunków Funkcjonowania Organizacji, w skrócie zwanej
"czwartej". Komisje się ukonstytuowały, wybrały przewodniczących,
wiceprzewodniczących i określiły jeszcze tego dnia plan pracy na ten rok. Z
ciekawszych wydarzeń tego dnia (sobota) był kominek prowadzony przez
Przewodniczącego a mówiący o tym że ZHP już miewało duże problemy i to dość
często. Wieczorem, jeszcze w komisjach opracowaliśmy stanowiska odnośnie
kilku uchwał wnoszonych przez GK. Problem z tym był duży, ponieważ GK
wysłała wszystkie dokumenty po regulaminowym terminie. Dodatkowo jeden z
dokumentów (kierunki rozwoju i program operacyjny na 2010) został wysłany do
członków RN dopiero w piątek (dzień przez zebraniem). Na szczęście w komisji
byliśmy zgodni co do tego co zrobić, wnioskowaliśmy o nie branie tych
dokumentów pod uwagę podczas obrad RN.

Niedziela przyniosła kilka ciekawych rozstrzygnięć. Pozostałe komisje miały
takie zdanie jak nasza, zatem głosowanie było tylko formalnością. Dodatkowo
określiliśmy jako rada czego oczekujemy w tych dokumentach. Następnie
przyjęliśmy uchwałę określającą terminarz zjazdów chorągwi (chorągwie mają
czas do 15 grudnia na zjazdy), przyjęliśmy również uchwałę składkową, która
określa sposób naliczania składek. Na koniec wysłuchaliśmy: prezentacji
Rafała Bednarczyka dotyczącej planu przygotowania i opracowania nowej
strategii, informacji Naczelniczki o podjętych od zjazdu działaniach oraz
informacji dotyczącej Zlotu w Krakowie.

Mój nastrój po tym zebraniu jest o wiele lepszy niż przed. Mimo zmęczenia,
jestem dobrej myśli co do tej kadencji. Jak odeśpię i odpocznę to napiszę
szerszą notatkę na temat tych obrad. W razie pytań proszę pisać do mnie :).