Fw: [Czuwaj] harcmistrz RP

seascout czwartak w gmail.com
Śro, 31 Mar 2010, 09:42:39 CEST

Ale Grzegorzu... Ryszard Rak odwołał się wprawdzie do nazwy przedwojennej,
do której Ty się odniosłeś, ale w tradycjach przyznawania stopnia odwołał
się do zupełnie innego okresu i innego stopnia :)

Ja osobiście (jako harcmistrz) nie czuję żadnej potrzeby bycia
dowartościowanym poprzez stopień dawany automatycznie po 10 latach pracy w
stopniu hm.

Mamy inne narzędzia (krzyże, dyplomy, odznaki) i mamy jeszcze świadomość
swojej roli. Jeśli ktoś będąc harcmistrzem potrzebuje jeszcze błyskotek na
mundur - to potwierdzałoby tezę o fatalnej pracy komisji stopni
instruktorskich i opiekunów prób.

I na koniec. Jak mamy już wymyślać jakieś nowe narzędzia - to wymyślmy coś
dla harcerzy a nie dla siebie.

Seascout
harcmistrz