Re: [Czuwaj] System pracy z kadrą - projekt z 7.05.2010

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pią, 21 Maj 2010, 10:41:32 CEST

----- Original Message -----
From: "Kamila Wajszczuk" <kamilawajszczuk w o2.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, May 20, 2010 11:15 PM
Subject: Re: [Czuwaj] System pracy z kadrą - projekt z 7.05.2010

> Ale pytasz o to, w jakim trybie pracował zespół?;) Czy chcesz pomóc w
> dobrym zredagowaniu dokumentu? Jeśli widzisz jakieś niespójności, to
> będziemy wdzięczni, jeśli je wszystkie wskażesz (adres jest w linku::)).

Mogę pomóc w "dobrym zredagowaniu"
ale czegoś z czym się zgadzam.
A tym projektem raczej się nie zgadzam.
Chyba że go źle zrozumiałem.

1) Bo na początku rozumiem:
--------------------
DEFINICJE
Kadra - to wszystkie osoby, które pełnią funkcję w ZHP
z wyboru lub z mianowania przez właściwego komendanta (hufca, chorągwi,
Naczelnika ZHP).
Kadra w zależności od pełnionej funkcji dzieli się na:
- kadrę instruktorską - po zdobyciu stopnia instruktorskiego
i złożeniu Zobowiązania Instruktorskiego;
- kadrę specjalistyczną - członków zwyczajnych
i wspierających ZHP, posiadających umiejętności
i wiedzę specjalistyczną,
którzy nie wyrażają woli bycia kadrą instruktorską.
-----------------------

Problem tm że dalej "kadra specjalistyczna" praktycznie nie istnieje.

I raczej nie da się tego w tym projekcie "naprawić" tylko samą redakcją.

2) Dla tego projektu "systemu" chyba nie istnieją kręgi.

3) Wg "filozofii" tego projektu,
mimo werbalnej deklaracji rangi funkcji drużynowego,
praktycznie traktowana jest ona jako "wstępny etap" rozwoju instruktora.

A przecież "domyślną", ba !! "docelową" funkcją jest właśnie funkcja
drużynowego.
Funkcja którą powinien pełnić "kompletny" harcmistrz.

4)
-----------
 "System pracy z kadrą" jest ogólnozwiązkowym standardem regulującym
sposób pracy z kadrą w Związku Harcerstwa Polskiego.
Do jego oceny zostanie opracowane szczegółowe narzędzie,
określające wskaźniki - ilościowe i jakościowe oceny systemu
oraz czas i sposób zbierania informacji. Wyniki ewaluacji
zostaną opracowane nie rzadziej niż raz na cztery lata przez GK ZHP
i przedstawione RN ZHP.

To raczej powinno być w uchwale wprowadzającej a nie w załaczniku do niej.

Tyle "na szybko".
Mam też uwagi do "pozyskiwania kadry" oraz "samokształcenia i pracy nad
sobą"
ale poczekam aż zespół "zauważy" kadrę "specjalistyczą.

Pozdrawiam
Czesław