RE: [Czuwaj] Mistrzowie harców

Jędrula jkuny w interia.pl
Wto, 25 Maj 2010, 11:27:45 CEST

> W związku z tym zastanawiam się:
>
> 1. Czy chcemy / musimy podawać zawsze nasze stopnie instruktorskie,
> przy wywiadach prasowych itp?
[JK]

Ja zazwyczaj pilnowałem, żeby jeśli jest stopień to musi być napisany bez
skrótu.
Ale uważam, że nie trzeba podawać stopnia.

> 2. Czy nie wystarczy podać funkcji, albo chociaż podkreślać ciągle że
> to funkcja jest tu ważna, a może po prostu edukować dziennikarzy,
> edukowac i edukować?

[JK] W zależności kto w jakiej sprawie się wypowiada funkcja jest ważna.
U harcerza chyba bez znaczenia, o naczelnika ZHP jak najbardziej.

Jednak myślę, że należałoby wprowadzić pewien manual dla harcerzy jak należy
się w mediach przedstawiać.
To jest zadanie dla Wydziału Promocji, Rzecznika prasowego ZHP etc.

Edukacja dziennikarzy nic nie da, zmieniają się zbyt często i zbyt rzadko
mają z nami do czynienia.
Po za tym to nam zależy jak jesteśmy prezentowani.

Przez kilka lat zauważyłem, że harcerze z ZHP przedstawiają się, że są np.
77 WRDH iGZ, czy innej patrolowo szturmowej,
A nie mówią że są z ZHP, uznając to za oczywiste. Liczy się u nas podstawowy
przydział, co przy naszych długich nazwach staje się niezrozumiałe, a tym
bardziej nie mieści się w podpisie.
Za to w wypowiedziach harcerzy z ZHR, zazwyczaj pojawia się zwrot "my
harcerze z ZHR", bo "my w ZHR". Jednoznacznie kojarzące z tą organizacją.

Uważam, że najlepiej jeśli jest podpis pod nazwiskiem "Związek Harcerstwa
Polskiego", lub "ZHP", a gdy jest ku temu potrzeba to po prostu funkcja.

Jędrzej

Pamietaj o Dniu Matki!
Wyslij kartkę na komorke >> http://linkint.pl/f26f3