=?iso-8859-2?Q?Re:_=5BCzuwaj=5D_Harcerze_nie_m=F3wi=B1_" _Czuwaj&qu?= ot; : (

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Nie, 30 Maj 2010, 10:12:49 CEST

----- Original Message -----
From: "Michal Gorecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Sunday, May 30, 2010 8:21 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Harcerze nie mówią &quot; Czuwaj&quot; : (

> Marcin, to zbyt oderwany temat, ktoby chciał o tym gadać? Lato idzie,
> pogadajmy o gwoździach, "dychach" i materacach ;)))))
>
> g00rek

Dowcipniś ;-)))

Wynikało to po prostu z celu - wychowywać
czyli "pracować z dziećmi i młodzieżą"

Dziś-jutro-pojutrze, Służba Polsce, II konspiracja
to unikanie ?
Nie-jawne nie oznacza nie-aktywne.

Dyskusyjny może być okres "gomółkowszczyny" i "gierkowszczyzny"
ale jeśli dobrze pamiętam koniec lat 60-tych oraz lata 70-te
to instruktorzy raczenie nie unikali
"aktywnego zaangażowania w zmiany otoczenia"
Oczywiscie róznie TERAZ można oceniać to zaangażowanie
ale trudno mówić o powszechnycm i świadomym "unikaniu"
Po 1980 też. Zwłaszcza że nawet pozorne unikanie
było często aktywnym zaangażowaniem "w drugą stronę".

Awangardowość harcerstwa/skautingu
wiąże się z jego celem - ma wychowywać
czyli "pracować z dziećmi i młodzieżą".
Zaś "inne funkcje" po prostu wynikają z celu.
Po prostu są "narzędziami" do osiągania celu.

Odrębną kwestią jest właściwy dobór tych "narzędzi"

Pozdrawiam
Czesław